![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Ett par saker:
*du måste minska antalet polygoner *det räcker med en stolpe * moddelens ena ände ska ligga på nolllpunkten, den andra längs X axeln (possitiv riktning) *texturen ska ses i programmet, annars är det säkert därför du inte ser den i trainz Skrev detta på mobilen, så blev kort och tonen elak, förlåt för det
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ok! Ska försöka minska antalet polygoner.
Detta är första gången jag bygger en objekt till splines så jag kan inte så bra. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nu syns texturen i Object explorer.
Nu har jag 2586 polygoner. Ska ja ta bort mer? Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag vill bara heja heja heja på er båda. Det vore mumma om vi fick båda typerna att fungera i Trainz framöver då det saknas lite "svenskt el".
Fortsätt - good work ![]() Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Så här ser den ut i object explorer med texturen.
Ska fixa lite mer på den Tack benkegbg!! ![]() Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
exakt
![]() så ska de se ut ![]() nu ska vi bara få in de i trainz ^^
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Så här ser configen ut:
kuid username "Elledningar" bendy 1 carrate 50 casts_shadows 0 endlength 40 grounded 0.4 isroad 1 isfreeway 0 numlanes 2 istrack 0 length 10 repeats 1 rgb 0,0,0 shadows 0 upright 0 visible-on-minimap 1 width 7.9 trainz-build 3.1 category-class "BS" category-region "SE" category-era "1970s;1980s;1990s;2000s;2010s" kind "spline" Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
såhär borde den se ut:
Kod:
kuid <KUID2:####:####:1> mesh-table { default { mesh "filen.im" auto-create 1 } } kind track length 5 grounded 0 istrack 0 width 7.9 bendy 1 isroad 0 upright 1 username ladida description " " trainz-build 2.5 category-class “SS” category-region “SE” category-era “1990s”