Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-01, 14:54   #1
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Ett par saker:

*du måste minska antalet polygoner
*det räcker med en stolpe
* moddelens ena ände ska ligga på nolllpunkten, den andra längs X axeln (possitiv riktning)
*texturen ska ses i programmet, annars är det säkert därför du inte ser den i trainz

Skrev detta på mobilen, så blev kort och tonen elak, förlåt för det
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 16:52   #2
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Ok! Ska försöka minska antalet polygoner.
Detta är första gången jag bygger en objekt till splines så jag kan inte så bra.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 17:15   #3
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Nu syns texturen i Object explorer.
Nu har jag 2586 polygoner. Ska ja ta bort mer?

Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 18:15.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 18:20   #4
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 397
Standard

Jag vill bara heja heja heja på er båda. Det vore mumma om vi fick båda typerna att fungera i Trainz framöver då det saknas lite "svenskt el".
Fortsätt - good work
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 18:21   #5
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Så här ser den ut i object explorer med texturen.
Ska fixa lite mer på den
Tack benkegbg!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg elledningarobject.bmp.jpg (119.9 KB, 120 visningar)

Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 18:22.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 18:41   #6
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

exakt
så ska de se ut

nu ska vi bara få in de i trainz ^^
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 19:53   #7
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Så här ser configen ut:

kuid
username "Elledningar"
bendy 1
carrate 50
casts_shadows 0
endlength 40
grounded 0.4
isroad 1
isfreeway 0
numlanes 2
istrack 0
length 10
repeats 1
rgb 0,0,0
shadows 0
upright 0
visible-on-minimap 1
width 7.9
trainz-build 3.1
category-class "BS"
category-region "SE"
category-era "1970s;1980s;1990s;2000s;2010s"
kind "spline"

Senast redigerad av marmar den 2011-03-01 klockan 19:54.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 20:29   #8
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

såhär borde den se ut:
Kod:
kuid <KUID2:####:####:1>
mesh-table
{
  default
  {
    mesh                                "filen.im"
    auto-create                         1
  }
}
kind track
length 5
grounded 0
istrack 0
width 7.9
bendy 1
isroad 0
upright 1
username ladida
description " "
trainz-build 2.5
category-class “SS”
category-region “SE”
category-era “1990s”
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009