![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]() Citat:
Dock så är det vanligast att 3D-program räknar triangles även om det står polycount, Blender räknar dock polygoner. Sedan lite besserwissrande: Vertex (pl. vertecies) = en punkt (0-dimensionell) Edge = Streck som binder ihop vertices (1-dimensionell) Triangle = Triangel av tre vertices och tre edges som bildar en 2-dimensionell yta (2-dimensionell) Polygon = Flera trianglar som bildar en 2-dimensionell yta (2-dimensionell) inom geometrin: en flerhörning (poly= fler, gon = hörn) Face = Inom geometri ett annat namn för polygon, vilket används i Blender, istället för polygon. Spyfrog: Behöver du hjälp med koppelstänger i Blender, så kolla in sista delen av min guide. Väldigt simpelt faktiskt.
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |