![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det namnet jag kan hitta är "Diamond-typ". Dock så har du glömt en stötta under lagerboxen, som syns lite otydligt på ritningen.
Det finns en annan liknande typ (men med annat arrangemang på stålstöttorna) som heter arcbar, vilket bland annat använts på de Amerikanska snöplogarna som SJ hade.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Korvtiger,
jag tror det var "arc bar" boggier på A3, har sett det nämnt nånstans, dom här slungorna byggdes nog efter amerikansk-kanadensiska förebilder. Vi får forska vidare!
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bara så ni inte tror att jag tittat på Melodifestivalen och avlidit av sviterna, skickar jag med en bild på vagnkorgen i nuläget. Boggin finns redan men kan behöva justeras? Själva slungan blir ju en separat animerad mesh som hängs framtill (funderar om den skall fästas i a.bog0?). Panton finns redan också.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |