![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Är det?? Kan man med Content Manager i 2010 ladda ner alla delar till en bana eller något annat, till den egna hårddisken. Det har jag helt missat och det gör ju Trainz Dowload Pro helt meningslöst. Jag trodde bara man kunde ladda ner till spelet. Visa hur man gör är du vänlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
Tryck sen på + tecknet vid nr 1 på bilden, så kan du kan ställa in olika sökparametrar via en dropp lista. Eller kan du söka på specifik tillverkare av content. Om du gör det via deras kuidnr, glöm inte att sätta # innan nummert. Annars funkar det inte. Personligen har jag aldrig använt mig av TrainzDownloaderPro, jag vet faktiskt inte ens vad det är ![]() När du har funnit vad du söker, högerklickar du på objektet. Tryck på download. Så kommer det upp i rutan längst upp till vänster. Som står DownloadHelper. Tryck på Start, och CM hämtar hem det du vill ha. Samtidigt som den letar upp Dependencies, som du måste ha för att objektet skall fungera. Dock finns inte allt på DLS ibland, tyvärr. Så man får leta upp det på någon annan plats.
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2011-01-30 klockan 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Eller om du hellre vill söka via DLS, öppna CM först, sen är det bara att klicka på Download, så dyker objektet upp i listan.
Sen är det bara att trycka på start, så letar CM reda på alla nödvändiga tillbehör som krävs (om det gäller en bana t.ex). Trainz Downloader Pro, var inte det något som man använde på TRS2004-tiden?
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja men hur får då ut det på den egna hårddisken? Fördelen men Trainz Downloader Pro var att det laddade ner vald bana, lok, vagn eller annat och alla tillbehör som finns/fanns på DLS till din egna hårddisk. Alltså utanför spelet för att förtydliga mig. Den metod du och ekankal beskriver installerar väl det du markerar, i spelet?
Om man använde det under TRS2004 tiden eller ej vet jag inte för på den tiden visste jag inte att det fanns. Huruvida man nu vill ha CDP filerna på sin egen hårddisk eller ej är kanske beroende på hur man vill arbeta. Jag för min del laddar ner det mesta som ser intressant ut till min hårddisk. Är det saker från tredje parts tillverkare måste det ju laddas ner till hårddisken och finns det på DLS så kommer Trainz Download Pro till pass. PS. ekankal metoden du visar är inte det samma metod som man använde till TRS2004? Senast redigerad av CGD den 2011-01-30 klockan 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det som du har laddat ner. Kan du ju markera och högerklicka på och sedan välja Save to cdp på valfri plats på hårddisken.
Antingen köra objekt för objekt eller spara i klump efter t.ex. användarnamn eller vad som önskas.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag vet allt detta. Men alla dessa metoder där CM är inblandade innebär inte det att du samtidigt installerar allt i spelet? Trainz Downloader Pro var ett mycket bra program när jag ville ladda ner saker och dess tillbehör utan att behöva installera dem i spelet.
Följer jag ditt förslag blir ju allt installerat i spelet. Visserligen kan jag ju efter att ha sparat ner allt till en cdp fil radera allt från spelet. Men då gäller det ju att veta om delar används till något annat. Har du prövat Trainz Downloader Pro själv? |
![]() |
![]() |