Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-01, 22:37   #1
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard Trainz 2010

Hej!

Idag köpte jag Trainz 2010 efter jag hade fått ett erbjudande från Auran på 20-30% rabatt.

Men sen fick jag länkar där jag kunde ladda hem spelet, är det någon som vet hur detta fungerar? Jag menar, jag sitter inte på världens snabbaste internet och det kommer ta evigheter för mig att ta hem dem filerna.
Kommer spelet ändå att skickas hem till mig via brevlådan eller hur fungerar det?
Någon som har köpt det via Aurans hemsida? Jag valde inte internet download när jag köpte det.

CD Nyckel fick jag också till.
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 23:20   #2
bastuper
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 94
Skicka ett meddelande via MSN till bastuper Skicka ett meddelande via Skype™ till bastuper
Standard

Hej och välkommen med i klubben!

Eftersom du inte verkar valt nerladdningsversionen så lär den nog dyka upp i plåt/trälådan där ute vid vägen inom några dagar, och röda dagar har vi inte många framför oss så den är nog hos dig snart.

Är själv ny med spelet också, måste dock skaffa
skarp serial key så är man helt grön även jag.
bastuper besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 23:32   #3
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Jag är inte ny i gamet. Har både 09 och 06 men tänkte att skaffa 10 nu också
Men varför finns det då möjlighet att ladda hem det?
Är det bara för att man ska kunna installera det tidigare?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 02:59   #4
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Hej Andreas.

Om du fått länkar från auran för att ladda hem spelet. har du köpt nedladnings versionen.
Då får du inget spel i brevlådan. Stod det något om Digital download på det du köpte så är det bara nedladning som gäller.
Och det kan ta sin lilla tid, för det är en hel del som du skall plocka hem. Anledningen till att den finns i båda delarna, är väl att man skall kunna välja vilken man föredrar. Själv köper jag inte spel som man måste ladda hem, om det finns på skiva vill säga.
När du väl fått hem det. Spara det på en dvd, så du slipper göra om det en gång till.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn

Senast redigerad av baloo406 den 2011-01-02 klockan 03:02.
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 08:44   #5
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av baloo406 Visa inlägg
Hej Andreas.

Om du fått länkar från auran för att ladda hem spelet. har du köpt nedladnings versionen.
Då får du inget spel i brevlådan. Stod det något om Digital download på det du köpte så är det bara nedladning som gäller.
Och det kan ta sin lilla tid, för det är en hel del som du skall plocka hem. Anledningen till att den finns i båda delarna, är väl att man skall kunna välja vilken man föredrar. Själv köper jag inte spel som man måste ladda hem, om det finns på skiva vill säga.
När du väl fått hem det. Spara det på en dvd, så du slipper göra om det en gång till.
Hej!
Det fanns två alternativ, det var det vanliga (som jag valde) och sen "Digital download" som jag inte valde. Dock så kostade det lika mycket.
Men jag menar, eftersom jag valde det vanliga och ändå fick länkar så är det något som inte går ihop, eller är det så att dem delar med sig filerna innan man får spelet för att kunna installera det tidigare?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 10:15   #6
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Ja det verkrar lustigt. Men det kan ju vara som du skrev i ditt första inlägg, att det är för du skall kunna ta hem spelet tidigare. Och hadde jag läst det bättre, så kunde jag sett du inte valde Digital Download

Men eftersom du fick en Cd nyckel, konstigt. Sänd dom ett E-mail och fråga. Dom har Jul stäng nu förresten, och tydligen öppnar dom inte förrän den 10 Januari. Så det kan dröja några veckor innan du fått hem spelet på skiva.
Det kan kanske ha något att göra med att du fick länkarna.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 10:40   #7
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av baloo406 Visa inlägg
Ja det verkrar lustigt. Men det kan ju vara som du skrev i ditt första inlägg, att det är för du skall kunna ta hem spelet tidigare. Och hadde jag läst det bättre, så kunde jag sett du inte valde Digital Download

Men eftersom du fick en Cd nyckel, konstigt. Sänd dom ett E-mail och fråga. Dom har Jul stäng nu förresten, och tydligen öppnar dom inte förrän den 10 Januari. Så det kan dröja några veckor innan du fått hem spelet på skiva.
Det kan kanske ha något att göra med att du fick länkarna.
Okej, jag skickade ett mail till deras support, men jag har inte fått att meddelandet har kommit fram eller något sånt.
Men då får jag se under januari månad och se om det kommer eller ej.
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 21:18   #8
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Tyvärr är inte Aurans servrar så snabba.
Det har tagit mig nästan en hel dag att få hem 5 filer.
Har fortfarande en fil kvar att tanka ner..
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009