Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-15, 12:58   #1
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

jag har kollat på alla material, och det finns inget som ska ge denna effekten på loket, jag har även testat med och utan alpha maps på rutorna, ingen skillnad, provat att definiera opacity på materialet, ingen skillnad.

Jag har verkligen ingen aning om vad problemet är, men det är inte bara jag som har det tydligen..

EDIT: Glömde att säga att fönsterna är fristående polygoner.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 13:25   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Bear du hade rätt!

Jag hade missat en ruta för materialet, och där i ändrade jag från "None (Opque) till "RBG intensity", vilket nu gör att loket ser ut som det ska! Har lite små sakerl att fixa, sen så finns det ju rätt så givna personer som ska få måla lite på loket före release.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 19:55   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

har ingen aning om varför boggierna inte visar sig på första bilden, men dom är där i spelet iaf!









Har faktiskt även lyckats få in fönster på modellen! fast dom måste mörkas till lite så att man ser att dom är där, sen så måste jag även fixa så att Mina boggier sitter på loket, men vet inte riktigt hur det ska gå till, om någon känner sig manad att få in boggierna så är det bara att höra av sig.

Lite små saker kvar att greja, men den är snart redo för trainz!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 08:27   #4
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Arrow

Det är två attachment points, dummys, på loket som skall sItta i boggi centrum har för mig att de heter a.bog0 och a.bog1. Resten ār bara config och bör kunna kopieras ifrån någotannat lok.

Det var den generella beskrivningen men det vore bra om du kunde berätta exakt vad du hade problem med.

Föresten, det är jättekul att se modellen i trainz. Jätte uppgraderingen från den förra modellen. Nu är detbara resten kvar med LOD, texturer och config men det här bådar gott.

Detärkul att du börjar få ordning på importen så att du slipper mig som mellanhand. Detta sagt så ställer jag gärna upp och testar även framöver.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:39   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bear Visa inlägg
Det är två attachment points, dummys, på loket som skall sItta i boggi centrum har för mig att de heter a.bog0 och a.bog1. Resten ār bara config och bör kunna kopieras ifrån någotannat lok.

Det var den generella beskrivningen men det vore bra om du kunde berätta exakt vad du hade problem med.

Föresten, det är jättekul att se modellen i trainz. Jätte uppgraderingen från den förra modellen. Nu är detbara resten kvar med LOD, texturer och config men det här bådar gott.

Detärkul att du börjar få ordning på importen så att du slipper mig som mellanhand. Detta sagt så ställer jag gärna upp och testar även framöver.

Problemet jag har är ju inte att gå på boggierna på loket, för det har jag ju redan ett par, mitt problem är att jag vet inte hur jag ska få in själva boggiern jag har byggt, har inte hittat en bra tutorial för det, sen så vet jag inte heller hur jag ska animera hjulaxeln i 3Ds max.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009