![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() Citat:
Vad menar du med din signatur?
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Jag vet inte om det går eller är tillåtet(copyright på ljud från en motor?) men det finns ju en del ljud för t44 i ljuddekodrar för modelltåg som kanske kunde användas men jag har ingen aning om det går eller ens är tillåtet att "låna" dom
![]() ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Där emot så får man plocka bäst man vill av alla standard lok i RW, så att mixa lite SD40 med modernare lok samt BR294, så tror jag att vi ändå kan komma relativt nära, fast det lär ju dock ta en liten stund. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Bara det att jag insåg att för att bygga en rutt som liknar det man vill åstadkomma så behövde jag ge mig på att bygga modeller och just UVW(textureringen) var/är det som krånglade mest därav svärandet
![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
![]() ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
![]() Strålande modell Marcus som jag sagt tidigare och vad gäller ljud så ska vi inte kasta in handduken riktigt ännu. Har en del ljudfiler som jag hoppas kunna sätta ihop till något användbart för Nohab lok utan att gå händelserna alltför långt i förväg. /æ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
![]() Nu är det så att jag fick lite tid över, så nu har jag mappat det sista i hytten, och allt som allt så ligger nu alla texturer på 27,7MB, tappar lite upplösning på vissa texturer men det är ingen större fara då man inte kommer så nära dom i simulatorn. ![]() Har ni något att påpeka så tar jag gärna emot kommentarer i alla dess former. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Skulle du inte göra tankarna mer runda? Annars ser det gôrfint ut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Vi ska fortfarande använda oss av smoothing groups, men nu har jag ökat antalet diversions på tankarna, så nu kommer dom se ännu rundare ut. Jag har även sagt som så att jag inte brydde mig om dom mindre tankarna då man inte ser det lika väl på dom, och då sparar jag polygoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
|
![]()
Hej.
Angående ljudfilerna så finns det ju på Trainz DLS GM EMD 12-645E non turbo enginesound och det är ju precis den motor som sitter i T44. Ljudet är väldigt likt och det finns även lite förnimmelse av Tb i ljudet. Sen har jag ingen aning om i vilket format, bithastiget osv ljudfilerna ska ha för att fungera i RW. Men det är bara ett tips! ![]()
__________________
Använder TRS 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
|
![]()
Nä nog förstår jag det också men om loket kommer till trainz kan man ju ha med ljudet där. Annars kan ni ju spela in eget ljud och använda så får ni se hur bra det blir!
__________________
Använder TRS 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Kan försöka kontakta honom angående det, hade planerat det innan med, men tack för tipset ändå!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Har pratat med Wulf_9, och har fått klartecken att inkludera hans motorljud med T44:an när den är färdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Det positiva detta är att jag faktiskt lyckats få ut loket i trainz med texturer!
Det negativa ser ni ju... ![]() Någon som har en bra förklaring på varför ? alltid intressant att lära sig, men jag tror att det är säkrast om Bear tar hand om importen! ![]() |
![]() |
![]() |