Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-10, 00:19   #7
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard

...föresten blir jag inte klok på om man skall placera en signal före varje växel, även om de står på en lång tät rad, eller om det räcker med signal innan hela raden av växlar? Jag tycker det går bättre när det är många signaler, precis som AI:n har något att bolla sin trackdata emot då.

Tänker jag rätt, när jag bestämmer mig för att en slinga får vara huvudslingan där trafiken skall kunna flyta på, och resten får väjningsplikt mot den?

...och vid en övergång mellan tex inre till yttre slinga, (dubbelspår) skall man väl sätta signal, men visar signalen om det kommer ett tåg i "ryggen" på den som väntar? det kan ju komma ett X-2000 bakifrån medan du väntar, ute på huvudslingan som du vill köra ut i.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009