Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-07, 19:14   #91
Rasmus96
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Vilket Trainz har du och vilka uppdateringar, har du installerat?
Jo jag kör på Trainz 2010 jag har trainz "Det första trainz som kom tror jag men det spelar jag inte. trainz 2006 trainz 2004 trainz 2009. Men det jag laddat ner är till trainz 2010 och det nyaste på downloads tråden som lan gjort samt fångvagnarna men inget av det fungerar på spåren men de finns med på listan men går inte att placera ut i spelet. Jo Lans Resegodsvagn fungerar men det är den ända som fungerar. Finnst det ännu nyare uppdateringar än dom på Download tråden här på forumet? Jag vet inte vad som är felet men vissa av Göteborgarens vagnar fungerar men inte motorvagnarna till det tågsätat. Jo X7 fungerar att placera ut på spåret men när man ska köra tåget så finns det inte där man hör motor djudet ifrån tåget men det är bara osynligt sedan går jag till backa till Rutes och väljer den bana med tåget och då står det inte enns på spåret. Det är något konstigt fel som jag inte vet hur man ska lösa. Tråkigt för jag såg ifram imot att få köra Lans fina tåg och vagnar nä Lans tåg är riktigt fina ett bra jobb har han lagt ner på dom men tråkigt att de inte fungerar till mitt Trainz 2010. Hm...... vad kan felet vara

Senast redigerad av Rasmus96 den 2010-11-07 klockan 19:17.
Rasmus96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 23:31   #92
citrohn
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Småland
Inlägg: 22
Standard Saknad KUID för MG lok

Jag försöker få MG-löket att fungera men saknar Unknown Location: <kuid:67375:1102> . jag har letat men lyckas inte hitta den. Någon som kan hjälpa?
Stort tack för alla fina objekt!
citrohn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 04:02   #93
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av citrohn Visa inlägg
Jag försöker få MG-löket att fungera men saknar Unknown Location: <kuid:67375:1102> . jag har letat men lyckas inte hitta den. Någon som kan hjälpa?
Stort tack för alla fina objekt!
SJ Mg Boggi. Finns i packen SJ Mg Assets 3.12.cdp http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28158

Längst ner i första posten.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-11-09 klockan 04:04.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 16:20   #94
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Question Funkar inte!!!!

Hej. Laddade just hem Mg, F5, Xoa5 och Xoa7 men dom vill inte fungera. Det finns inga missing dependies med det står bland annat
error: the tag 'high beam value' is not permitted whitin this container.
error MeshData:atabaseLoad-cannot load the mesh: 'luft_0_anim.im'
error: unable to load animation file 'sj motorvagn xoa5 leveransskick 1948 3_11\luft_1_anim.kin ' (no resource)
Vad göra?
Fordonen går inte att placera ut i surveyor. Känns tråkigt då det verkar var riktigt fina modeller. Är det någon som har nått bra tips?
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 16:49   #95
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Question Funkar inte

Eller är det tänkt att dessa fordon ska fungera i TRS 2006 då det är det jag använder. Bara en liten fundering.....
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 16:57   #96
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GLE Visa inlägg
Eller är det tänkt att dessa fordon ska fungera i TRS 2006 då det är det jag använder. Bara en liten fundering.....
Fungerar bara från TS2009 och framåt, tyvärr.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 17:06   #97
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard HjÄlp

Okej. Det förklarar en del. Jag börjar bli seriöst less på TRS 2006. Nu pajjade hela skiten ihop. Trainz vägrar starta och Content manager säger bara "Rebuilding The Trainz Asset Database." Ska försöka reparera det men det är drygt så in i .......!
Är TRS 2009 bättre eller hur är det?
Funderar på att skaffa det men då systemkraven är högre än TRS 2006 och min dator just precis klarar gränsen för TRS 2009 är det frågan om det är värt...
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 17:40   #98
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GLE Visa inlägg
Okej. Det förklarar en del. Jag börjar bli seriöst less på TRS 2006. Nu pajjade hela skiten ihop. Trainz vägrar starta och Content manager säger bara "Rebuilding The Trainz Asset Database." Ska försöka reparera det men det är drygt så in i .......!
Är TRS 2009 bättre eller hur är det?
Funderar på att skaffa det men då systemkraven är högre än TRS 2006 och min dator just precis klarar gränsen för TRS 2009 är det frågan om det är värt...
Det är betydligt mycket bättre, än TRS2006.
Går mycket snabbare att starta upp, hänger sig inte lika ofta, så att man slipper reparera databasen lika ofta. Skulle det behövas, så tycker jag att det går betydligt mycket fortare, att göra det i TS2010. Sen om du funderar på, att köpa TS2009, så tycker jag. Att du istället ska slå till med TS2010.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 18:09   #99
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Det är betydligt mycket bättre, än TRS2006.
Går mycket snabbare att starta upp, hänger sig inte lika ofta, så att man slipper reparera databasen lika ofta. Skulle det behövas, så tycker jag att det går betydligt mycket fortare, att göra det i TS2010. Sen om du funderar på, att köpa TS2009, så tycker jag. Att du istället ska slå till med TS2010.
Håller helt med Bengan! TRS2010 vers 44088 (SP3) är mycket stabil om man inte klantar till det som jag gjorde igår: Utan att tänka mig för öppnade jag en "Build-In" Asset och editerade den och sen är det adjöss för den går inte att committa och därmed går inte Trainz att starta fråm CM. Enda sättet att bli av med eländet är att installera om TRS2010 inkl. SP + ett antal repair database, en procedur på ca. 10 timmar!!!

Annars fungerar TRS2010 SP3 som en dröm, men en sak måste man göra ofta (helst varje dag): TA BACKUP PÅ LOCAL-MAPPEN I USERDATA!!!!!!

Och en sak skall man ALDRIG göra: EDITERA BUILT-IN CONTENT!!!!!
Gör en CLONE och valsa runt med den istället!!!

Goda råd är dyra, speciellt när man, som jag, inte efterlever dom.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 18:28   #100
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard "Ständigt denna Ekan"

Nu har vår "Trainz-Rembrant" slagit till igen! När jag ser J-lok och F5 texturerade på detta utomordentliga sätt blir jag både glad och avundsjuk precis som Ture Tventon blev på Vesslan!

Gediget Ekan!!!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 21:57   #101
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Det är betydligt mycket bättre, än TRS2006.
Går mycket snabbare att starta upp, hänger sig inte lika ofta, så att man slipper reparera databasen lika ofta. Skulle det behövas, så tycker jag att det går betydligt mycket fortare, att göra det i TS2010. Sen om du funderar på, att köpa TS2009, så tycker jag. Att du istället ska slå till med TS2010.
Då kommer vi till nästa problem. TRS 2010 har som minimumkrav Intel Pentium D 3.4GHz. Jag har intel Pentium 2.2 GHz. Spelet lär lagga en hel del.
Satsar nog på TRS 2009 då minimum kravet är Intel Pentium 2.2 GHz och jag känner inte för att byta dator.......
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:03   #102
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det låter klokt.
Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:12   #103
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard

Låter klokare än att hålla på med det där j¤vla TRS 2006 då det inte fungerar tillfredställande...
__________________
Använder TRS 2006.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:18   #104
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GLE Visa inlägg
Låter klokare än att hålla på med det där j¤vla TRS 2006 då det inte fungerar tillfredställande...
Ja det är klokt, om du vill ta del av alla STL(EB) saker som finns just nu och som kommer i framtiden.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-09, 22:20   #105
GLE
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Västerbotten
Inlägg: 53
Standard

Är det någon som har något tips hur man får TRS 2006 att fungera. Svara då i min tråd med namnet HJÄÄÄLP!
__________________
Använder TRS 2006.

Senast redigerad av GLE den 2010-11-09 klockan 22:27.
GLE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009