Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-27, 20:11   #16
Hobo
Medlem

Reg.datum: Oct 2010
Standard

Nu skall jag avinstallera mitt "piratex" som jag tycker man skall göra när man tycker det är bra, och installera orginal. Nu hittar jag inte savefilerna? Vart hittar man dem och i vilket format? Tänkte föra över dessa till orginalet senare.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:40   #17
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej!
Vad som sagts i andra trådar och på andra ställen här på forumet så gäller det att spara mappen" Local" på någon annan plats på hårddisken.
Där finns allt lagrat som man själv har installerat, typ objekt, lok, banor, sessioner och så vidare.
I den nya versionen av Trainz så hämtar man tillbaka innehållet i mappen och skriver över de saker som finns i originalets mapp "Local".
Hälsningar
Gammal 2010-10-27, 20:45   #18
Hobo
Medlem

Standard

Tack för svaret. Jag letade verkligen en hel del på forat utan att hitta. har inte bra erfarenheter av "sök" på något forum. tycker de aldrig hittar det jag vill ...
Gammal 2010-10-27, 22:26   #19
Hobo
Medlem

Standard

Får det inte att fungera. Får väl börja om. Det fanns en skillnad mellan min kopia och nu mitt orginal, mappen "local" låg fritt i huvudmappen på kopian, men i orginalet i en undermapp "local user" eller liknande.

har provat alla möjliga sätt, men får inte den nya att se de gamla filerna/sparningarna.
Gammal 2010-10-28, 20:56   #20
benkegbg
Medlem

Standard

Hej!
Mappen "Local" skall ligga fritt i huvudmappen. Sökvägen är alltså;
C:\Program (x86)\Auran\TS2009\Local hos mig. Fast jag kör Windows Vista 7 och det kan stå något annat, exvis bara Program utan (x86), eller Program Files.
Det är alltid ett bra tips att spara den mappen på en extern hårddisk, eller USB-minne (som är stort nog) för rätt vad det är kanske man måste göra en ominstallation av datorn om den kraschat. Då är allt man laddat ner från DLS och banor som man gjort sparat i Local.

Välkommen förresten till vårt forum. Det låter som att du har den rätta tågan och intresset att bygga i Trainz. Vad gäller Värmland så har jag aldrig åkt tåg där, måste jag tyvärr erkänna. Men det hindrar inte att jag laddat ner DEM-data (höjder och sådant) och lagt ut en bana som man kan köra på. Fast den är Lååångt ifrån klar. Jag har bara börjat bygga lite här och där på den. Om du vill prova så finns den i Download-delen.

Den för Trainz2010 är lite mer bearbetad, om än som sagt mycket långt ifrån färdig. Den för Trainz2009 är bara grunden där ALLT behöver göras. Det är bara en blå linje där rälsen ungefär skall ligga.

Hälsningar
Gammal 2010-10-28, 21:29   #21
rock
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Jag kör bara 32bitars windows7 och upplever som sagt inga problem.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 01:06   #22
Hobo
Medlem

Standard

i mitt windows 7, ligger mappen local, i ts2010/userdata

så det skiljer lite tydligen.

ja kanske man har rätt känsla för att bygga, men frågan är hur mycket detaljer jag vill snöa in på? Tröttnar lätt om det blir för mycket pill med små små saker. jag tröttnar dock aldrig på nostalgi och min barndoms rälsbussar och järnvägar och grusvägar.

Gammal 2010-10-31, 08:40   #23
benkegbg
Medlem

Standard

Hej!
Ja, det är rätt plats när det gäller 2010. Förlåt mig, mitt tidigare inlägg gällde 2009. Alltså att local mappen ligger löst i program-mappen där.
Vad gäller detaljer så finns det tusentals att plocka in. Allt från någon träbit till hela fabrikskomplex. Det kan bli som du säger, mycket pill och man vill.
Hur mycket tid man vill lägga på det är ju upp till ens egen person. Jag är mäkta imponerad av exempelvis Ekankals fantastiska banor och Stinas detaljerade bilder bara för att nämna ett fåtal av de goda kreatörer som finns här på forumet.
Hälsningar

Senast redigerad av benkegbg den 2010-10-31 klockan 08:44.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.