|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2002-11-21, 15:29 | #8 | 
| Hedersmedlem Reg.datum: Sep 2001 Ort: Vendelsö 
					Inlägg: 4 502
				 |   
			
			Hur spårplanerna faktiskt ser ut i verkligheten, får man en hygglig bild av på lantmäteriet. http://www.lantmateriet.se/sbindex.htm En snabb koll visade t.ex att perrongerna för Stockholms C är olika långa, och dom smalnar av mot slutet, det är bara 2-3m i bredd där dom slutar. En annan kommentar.. Xtracks är alldeles nödvändigt.. Verklighetens spårplan består av betydligt mer avancerade växlar en det fjuttiga urval som finns i original. Och, dessutom, det går mycket snabbare att jobba med spårläggning baserat på xtracks. Och det är ju av väsentlig vikt i ett sånt här stort projekt. __________________________________________________ __  _____/Mats A | 
|   | 
| 
 | 
 | 
|  Liknande ämnen | ||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg | 
| Önskelista för nästa STW skiva | marcusjm | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2004-07-23 21:16 | 
| Ändrade färger i Körmonitorn och Nästa Station. | Rogge | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-06-26 23:40 | 
| Nästa grafikstandard? | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2002-12-04 16:16 |