![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Äntligen fungerar bogeyn på E loket. Bockar och bugar,LAn.
Men, det är MYCKET som saknas på loket. Jag gillar verkligen J loket och har varit i kontakt med LAn, som villigt sände över sitt texture material. Även jag vill ha lite väderbitet utseende på E loket. Så nu blir dags att lära sig texture hantering. I GMax finns en "Merge" funktion dvs man kan hämta objekt från andra GMax projekt.Jag har utnyttjat funktionen ett flertal gånger. Det vore ju fantastiskt att importera detaljer från ett annat ånglok! Onödigt att uppfinna hjulet en gång till, eller hur? På bifogad bild har jag kopplat till en tysk tender bara för att kolla funktionen. Och bogeyn påE loket är nästan i rätt läge, men nu när man vet så är det en baggis att korrigera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Som jag också sa till lan, Det har blivit LOKalike. Fortsätt så!
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Arbetet fortsätter oförtrutet vidare på E loket och man börjar så smått komma in i GMax funktionaliteten.
Dock gäller att SPARA gjort arbete ofta. Olyckligtvis har jag dock råkat ut för att sparat arbete EJ går att ladda in igen! Gmax skriver då ut nåt i stil med korrupt fil....... ![]() Nu har jag lagt in detaljer som diverse behållare, lampor, vissla, taklucka och säkerhetsventil. Fattas gör bl.a luftpump och koppel. Fråga: Man kan inte länka in FÄRDIG UTVECKLAT koppel p.s.s som bogey med en a.xxx variabel?? Har nu i helgen laddat hem CCG. Det var ett TJOCKT dokument. Får se när man får tid att sätta sig ned och studera. Behövs är jag medveten om. MAZZ: Har fått uppgift från LAn att du kan ha bilder på E lok för TEXTURE sättning. Är tacksam för all slag hjälp!!! Givetvis får även andra bidra med bilder. Har bifogat 2 bilder för att visa aktuellt status på E loket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Glömde en sak:
Kolla under lokhytten. Ser ju en aning tomt ut, eller hur? Skall det se så ut, eller fattas nånting där???? Ramverket längre, eller......???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Angående "luften" under hytten. Ramen ser nog bra ut, men kolla lite hur din hytt är orienterad. Se på bilden här, hyttens framkant kan du lätt syfta till drivhjulet, hytten "har börjat" innan drivhjulet har slutat sett framifrån, om man kan uttrycka sig så... Så du kanske fått hytten lite långt bak helt enkelt. Sen så ansluter ju tendern under hytten och täcker in den luft som var kvar. Kolla även storleken på tanken. Notera att nederkanten är under centrum på hjulen, så din tank ska nog ökas på lite i storlek. Jag har för mig att det finns en ritning med oxå bland bilderna. Loket är Nynäshamnarnas E-hoj... ![]() EDIT: Såg att du LAn kan hjälpa med texturen, så jag skickar bildlänken till dig oxå. Senast redigerad av Mazz den 2010-09-20 klockan 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
"Fråga: Man kan inte länka in FÄRDIG UTVECKLAT koppel p.s.s som bogey med en a.xxx variabel??"
vovven47, lungna dig lite med koppel och slangar! Det kommer snart att finnas animerade och fungerande sådana (STL Koppel), som blir en vidareutveckling av STW Koppel.
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
vovven47,
Om du behöver hjälp med fototexturer så mejla mig länken till Mazz bilder. Jag har ju nyss gjort texturer till J-loket av Mazz superba bilder så jag kan kanke hjälpa dig igång?
![]() |
#8 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har jag skickat mina bilder, på E-loket till dig?
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Sen kollade jag min E loks ritning och som du skriver så sträcker sig en del av tendern under hytten. Tack för alla dina bilder! |
|
![]() |
![]() |