![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Sjukligt snyggt! När man sitter och jävlas med texturering på ett enkelt hus själv så inser man hur mycket jobb och kunnande det ligger bakom vagnen(arna), en grym inspirationskälla att fortsätta jävlas
![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Mycket snygga vagnar och ja Hawk, det loket skulle vi haft försvenskat!
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tack!
![]() När ändå var i tagen att konvertera ut i RW passade jag på och göra ordning C3g-vagnen också. Tror inte jag gör så mycket mer med den än att ska montera dit lite bromsar så det går att åka annat än bara långsamma växlingsrörelser... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Snygga vagnar må jag säga! Vilken shader använder du för fönstren?
Jag använder BlendATexDiff med TRANSLUCENCY satt och då fungerar det både i RS och RW. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
tackar! Aha, den ska jag prova. Den shader jag nu använt är TrainGlass.fx
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Misstänkte det, den finns som sagt endast i RailWorks men BlendATexDiff funkar i båda.
Vore ju synd att låsa sig endast till RailWorks på enbart en sådan liten detalj. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Rasande vackra vagnar, Mazz! Er diskussion av "shaders" begriper jag mej inte på men en tanke slog mig: både du och KMW bygger ju i Blender för RS/RW medan jag harvar på med Max/Gmax för Trainz. Jag och KMW hade ju ett lyckat utbyte av Xoa/Uoa7 för ett tag sedan och jag vet att du Mazz stödde detta starkt då och att du håller på med D-lok för olika simulatorer. Det vore ju befrämjande för hela tågsimulatorgemenskapen om vi kunde samarbeta. Jag vill minnas att jag och KMW hittade ett bra utbytesformat i .obj-filer. Med .mtl-filer och .psd-texturer skulle vi kunna ha ett samarbete av modeller!? Animationer är jag säker på att det går att hitta ett exportformat för också. På Trainz-forumet är det väl just nu mest Korvtiger och jag som bygger rullande material (Korvtiger bygger för övrigt i Blender numera) och några till.
Tror ni att denna idé skulle vara "hållbar"? Utan några tvång utan helt frivilligt! Om ni är intresserade så hör av er!