Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-14, 02:07   #1
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Sjukligt snyggt! När man sitter och jävlas med texturering på ett enkelt hus själv så inser man hur mycket jobb och kunnande det ligger bakom vagnen(arna), en grym inspirationskälla att fortsätta jävlas
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-09-14, 08:31   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Mycket snygga vagnar och ja Hawk, det loket skulle vi haft försvenskat!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-14, 19:37   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Tack!

När ändå var i tagen att konvertera ut i RW passade jag på och göra ordning C3g-vagnen också. Tror inte jag gör så mycket mer med den än att ska montera dit lite bromsar så det går att åka annat än bara långsamma växlingsrörelser...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg C3goxo_02.jpg (83.6 KB, 564 visningar)
Filtyp: jpg C3goxo_01.jpg (74.3 KB, 561 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 14:12   #4
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Snygga vagnar må jag säga! Vilken shader använder du för fönstren?
Jag använder BlendATexDiff med TRANSLUCENCY satt och då fungerar det både i RS och RW.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 15:48   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Snygga vagnar må jag säga! Vilken shader använder du för fönstren?
Jag använder BlendATexDiff med TRANSLUCENCY satt och då fungerar det både i RS och RW.

tackar! Aha, den ska jag prova. Den shader jag nu använt är TrainGlass.fx
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 16:27   #6
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Misstänkte det, den finns som sagt endast i RailWorks men BlendATexDiff funkar i båda.
Vore ju synd att låsa sig endast till RailWorks på enbart en sådan liten detalj.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-15, 23:23   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Rasande vackra vagnar, Mazz! Er diskussion av "shaders" begriper jag mej inte på men en tanke slog mig: både du och KMW bygger ju i Blender för RS/RW medan jag harvar på med Max/Gmax för Trainz. Jag och KMW hade ju ett lyckat utbyte av Xoa/Uoa7 för ett tag sedan och jag vet att du Mazz stödde detta starkt då och att du håller på med D-lok för olika simulatorer. Det vore ju befrämjande för hela tågsimulatorgemenskapen om vi kunde samarbeta. Jag vill minnas att jag och KMW hittade ett bra utbytesformat i .obj-filer. Med .mtl-filer och .psd-texturer skulle vi kunna ha ett samarbete av modeller!? Animationer är jag säker på att det går att hitta ett exportformat för också. På Trainz-forumet är det väl just nu mest Korvtiger och jag som bygger rullande material (Korvtiger bygger för övrigt i Blender numera) och några till.

Tror ni att denna idé skulle vara "hållbar"? Utan några tvång utan helt frivilligt!
Om ni är intresserade så hör av er!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009