![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Klämde ner en serie bilder från gmax hur man gör en ring och gör "Reset X-Form" på den så den är klar för texturering! Hör av dig om nåt är oklart! (Det är det säkert?) 9 ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
9
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Kämpar vidare med hjul problemen. Har avlägsnat vevstakar och ramverk för att endast behålla hjulen. Jobbat med Reset_XForm och CollapseAll efter råd från LAn. Hittade dessutom koordinat fel.....
Nuvarande resultat kan ni se på bilden nedan. Tröst i bedrövelsen är att hjulen nu rör sig riktigt (ingen propellereffekt), men hur skall jag få dem till att STÅ UPP?? Är det nån som upplever ett AHA nu? Alltså: Javisst detta fel beror på......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jag tycker du skall göra hela drivningen som en egen "asset" av typ bogey och lägga en fästpunkt på rätt stalle i lokbody-meshen (se CCG!). Det blir lättare att bygga boggin rätt då. (detta är Trainz standard - speciellt om man har löpboggier också)
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Äntligen fungerar bogeyn på E loket. Bockar och bugar,LAn.
Men, det är MYCKET som saknas på loket. Jag gillar verkligen J loket och har varit i kontakt med LAn, som villigt sände över sitt texture material. Även jag vill ha lite väderbitet utseende på E loket. Så nu blir dags att lära sig texture hantering. I GMax finns en "Merge" funktion dvs man kan hämta objekt från andra GMax projekt.Jag har utnyttjat funktionen ett flertal gånger. Det vore ju fantastiskt att importera detaljer från ett annat ånglok! Onödigt att uppfinna hjulet en gång till, eller hur? På bifogad bild har jag kopplat till en tysk tender bara för att kolla funktionen. Och bogeyn påE loket är nästan i rätt läge, men nu när man vet så är det en baggis att korrigera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Som jag också sa till lan, Det har blivit LOKalike. Fortsätt så!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Arbetet fortsätter oförtrutet vidare på E loket och man börjar så smått komma in i GMax funktionaliteten.
Dock gäller att SPARA gjort arbete ofta. Olyckligtvis har jag dock råkat ut för att sparat arbete EJ går att ladda in igen! Gmax skriver då ut nåt i stil med korrupt fil....... ![]() Nu har jag lagt in detaljer som diverse behållare, lampor, vissla, taklucka och säkerhetsventil. Fattas gör bl.a luftpump och koppel. Fråga: Man kan inte länka in FÄRDIG UTVECKLAT koppel p.s.s som bogey med en a.xxx variabel?? Har nu i helgen laddat hem CCG. Det var ett TJOCKT dokument. Får se när man får tid att sätta sig ned och studera. Behövs är jag medveten om. MAZZ: Har fått uppgift från LAn att du kan ha bilder på E lok för TEXTURE sättning. Är tacksam för all slag hjälp!!! Givetvis får även andra bidra med bilder. Har bifogat 2 bilder för att visa aktuellt status på E loket. |
![]() |
![]() |