![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
det är ett av musseiföreningen Gefle-Dala jernvägs j lok.
jag Kan ha spår av Dyslexi ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Gunter 2 den 2010-09-08 klockan 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Kämpat med transarenta fönster ett tag, "glömde att bakgrunden måste vara helvit för att ramarna skall synas [min glömska står på toppen av sin förmåga]). Lyckades till slut! Skickar med några bilder på dagens vedermödor:
1:a bilden visar vad som händer om man gör bakgrunden på "windows_alpha.bmp" mörkgrå. 2:a bilder visar vad som händer om man kommer ihåg att göra bakgrunden HELVIT. [att sätta ut modellen som "scenery" i Trainz gör att man upptäcker "skitfel" direkt - rekomenderas!!! ] Allt för idag:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2010-09-08 klockan 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Ser riktigt fint ut. Hur får du till luftpump, säkerhetsventil m.m ?
Det är väl inte bara m.hj.a texture sättning? Det finns ju ett utvecklingsverktyg som heter Blender. Är det detta du använder? Min lilla erfarenhet av GMax och Windows Vista är INTE bra. GMax slutar fungera med jämna mellanrum, så det gäller att SPARA gjort jobb ofta. Du har satt ribban högt med ditt jobb, LAn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Knetar på med massa detaljer som är återvinning efter F1200. Ännu fattas mycket och det är ju kul. Texturerna är nästan klara men sista justering av färger och mätnad gör jag i slutet. Laddar upp några screenshot från "scenery"-modellen i Trainz.
Kom gärna med synpunkter och idéer, är dom bra hamnar dom på "Att göra"-listan!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
grymt ånglok 1393 är ett J lok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Det ser mycket bra ut! Men tycker nog att fönsterna ser en aningens för gula ut för att vara vanligt dagsljus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Du har nog rätt! Frågan är - grå - blå -gråblå eller lite grönt????
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Ser riktigt fint ut. Hur får du till luftpump, säkerhetsventil m.m ?
Det är väl inte bara m.hj.a texture sättning? Det finns ju ett utvecklingsverktyg som heter Blender. Är det detta du använder? Min lilla erfarenhet av GMax och Windows Vista är INTE bra. GMax slutar fungera med jämna mellanrum, så det gäller att SPARA gjort jobb ofta. Du har satt ribban högt med ditt jobb, LAn! |
![]() |
![]() |