Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-05-2010, 08:35 PM   #1
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default Danmark östra delen och mycket mera

Hej!
På denna länk finns en liten del av Danmark som kan fogas samman med min "Skånebana".
Du måste först radera Helsingör och en del av sundet in till Helsingborg. Se bild. Sedan bör Danmarksdelen passa in till Helsingborg, något så när.
Tyvärr fattas det en bit mellan Öresundsbron och Skåne, men det kan du fixa med lite fantasi till hjälp.
Danmarkdelen går från Helsingör ner till Köpenhamn. Med stor reservation för att en del skarvar är lite si så där. Ni ska veta att det är jättesvårt att få bitarna att passa in perfekt, så ni får ta det som det är. Med lite hjälp av markverktygen så kan ni säkert släta ut skarvarna.
Länk till DanmarkOst:
http://www.mediafire.com/file/5tw6z2...DanmarkOst.cdp
På MediaFire finns nu
Skanebana (inklusive en bit mellan Eslöv och Hässleholm) http://www.mediafire.com/?4619jf978a6csd7
Skanesyd som är en fortsättning söder ut av Skanebanan http://www.mediafire.com/?7o3a2b3a7h742ab
Vastkustbana som är från Göteborg ner till söder om Halmstad och som kan länkas ihop med Skanebana så att du får hela sträckan Göteborg-Malmö. http://www.mediafire.com/?2p4022dcvyald0c
NNL-banan som är Nyköping-Norrköping-Linköping http://www.mediafire.com/?9q50dgb81ogzmx3 samt
Göteborg-Lysekil som är sträckan med just det. http://www.mediafire.com/?2gfrwyo463t348s

Ha kul och lycka till.
Hälsningar
Attached Images
File Type: jpg Danmarkmerge.jpg (65.1 KB, 840 views)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 09-06-2010, 09:12 PM   #2
portin
Medlem
 
Join Date: Jan 2005
Location: Åsa, Sweden.
Posts: 45
Unhappy Västkustbanan

Hej!

Det tycks vara något fel på länken till Västkustbanan!

//Portin
portin besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-06-2010, 10:40 PM   #3
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default Ny länk Västkustbana med norra delen av Göteborg

Här är en ny länk till Västkustbanan eftersom det fattades norra delen av Göteborg.
http://www.mediafire.com/file/mz7va4...stkustbana.cdp
De som redan laddat ner Västkustbanan har nog märkt att det saknades halva Göteborg. Den finns på särskild del i Downloads.
Om man fogar samman Västkustbanan med resten av Skanebana och SkaneSyd så täcker det så här:
Attached Images
File Type: jpg Southern Sweden BaseMap.jpg (214.7 KB, 786 views)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-07-2010, 04:32 PM   #4
portin
Medlem
 
Join Date: Jan 2005
Location: Åsa, Sweden.
Posts: 45
Smile Västkustbana

Man bugar och tackar! Mycket att bygga i höst, med detta som underlag.

//Portin
portin besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-19-2010, 12:01 PM   #5
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default

Hej!

jag har tagit bort Danmarkdelen från MediaFire och skall arbeta på en ny version. Anledningen är att höjdskillnaden mellan Sverige och Danmark blev för stor för att delarna skall passa in i varandra.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-19-2010, 12:06 PM   #6
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default

Quote:
Originally Posted by benkegbg View Post
Hej!
På denna länk finns en liten del av Danmark som kan fogas samman med min "Skånebana".

DANMARKSDELEN ÄR BORTTAGEN AV MIG
därför att den inte passar in i höjd med Sverige,.

Arbetar på en ny version som kommer snart.

Länk till DanmarkOst:
På MediaFire finns nu
Skanebana (inklusive en bit mellan Eslöv och Hässleholm) http://www.mediafire.com/?4619jf978a6csd7
Skanesyd som är en fortsättning söder ut av Skanebanan http://www.mediafire.com/?7o3a2b3a7h742ab
Vastkustbana som är från Göteborg ner till söder om Halmstad och som kan länkas ihop med Skanebana så att du får hela sträckan Göteborg-Malmö. http://www.mediafire.com/?2p4022dcvyald0c
NNL-banan som är Nyköping-Norrköping-Linköping http://www.mediafire.com/?9q50dgb81ogzmx3 samt
Göteborg-Lysekil som är sträckan med just det. http://www.mediafire.com/?2gfrwyo463t348s

Ha kul och lycka till.
Hälsningar
Danmarkdelen borttagen från MediaFire. Ny version kommer snart.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-19-2010, 04:17 PM   #7
rock
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 106
Default

Tack, för allt jobb du lägger ner. Så fort datorn är i trim igen så ska de byggas
rock besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-20-2010, 07:42 PM   #8
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default

Inlägget borttaget av mig.
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Last edited by benkegbg; 09-20-2010 at 08:25 PM.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-20-2010, 08:16 PM   #9
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default Ytbytesdel av Malmö Södra

Hej!
För er som laddat ner Skanebana från MediaFire har säkert upptäckt att södra delen av Malmö låg på tok fel i höjd. Föreslår att ni raderar de baseboard som är under den röda linjen på bifogad bild och ersätter med bifogad fil.
En komplett bana med alla delar från Göteborg och ner till Ystad kommer senare.
Hälsningar
Attached Images
File Type: jpg Malmösyd.jpg (51.0 KB, 607 views)
Attached Files
File Type: cdp Malmosyd.cdp (3.38 MB, 81 views)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Last edited by benkegbg; 09-20-2010 at 08:25 PM.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-20-2010, 08:52 PM   #10
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Hittade några ritningar från Malmö C på en gammal hårddisk, om det kan vara till hjälp för någon.

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....7&postcount=64
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 09-26-2010, 02:29 PM   #11
CGD
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 881
Default

Benkegbg
En komplett bana med alla delar från Göteborg och ner till Ystad kommer senare. Stort tack för vänligheten. Kommer en del av marken norr om Nodre älv med?
CGD besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-04-2010, 11:56 AM   #12
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Det är bara NNL banan, västkust som jag kan få upp på nerladdningssida.
Alla andra filer får jag error på.
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-04-2010, 10:37 PM   #13
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default

Hej!

De gamla länkarna till "Skanebana", "Skanesyd" och "Vastkustbana" är härmed ersatt med :
SkanebanaTRS09 som omfattar alla delarna tillsammans. Se kartbild i början av tråden.
Jag vill dock anmärka på att hela banan (från Göteborg till Ystad) är bara kartbilden, alltså själva grunden till banan. Det finns ingen räls, inga hus, stationer eller något annat. Den blå linjen skall vara vägledande för var rälsen kan ligga. Skarvar mellan de olika delarna kan också behöva jämnas till med landskapsverktyget. Det är med andra ord JÄTTEmycket att göra för den som vill arbeta med att skapa Skåne och Sydsverige. Lycka till
Frågor och annat kan skrivas i separat forum här.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.

Last edited by benkegbg; 11-04-2010 at 10:39 PM.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009