|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Högersidan på D-loket är nu också färdigtexturerat, som sagt. Även namngivning av delarna har gjorts det mesta, så jag hoppas att det kan komma ut på riktiga simulatorspår relativt snart. Men, det finns ju såklart många möjligheter till att det spökar sen när jag ska brottas med blueprintsen, men det är väl bara att bita ihop. Kunde inte låta bli att putta ihop ett tåg för skojs skull... Nyfiken lite på hur sammansättningen kunde tänkas se ut...
Senast redigerad av Mazz den 2010-08-06 klockan 02:50. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Mhm! Snyggt!
Skulle vara grymt med plattformstaken till RW också, fast det har jag kanske redan sagt?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 861
|
Hej!
Länge sen jag komentera här. Väldig snyggt gjort, Mazz! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Ruskigt snyggt Mazz! Längtar både efter d-loket och vagnarna...och "host" perrongtaket vore inte fel heller...
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Just nu är det lite lagg i hjärnkontoret...
Har "i princip" fått ut D-loket i simulatorn, men såklart ska det ju inte vara för lätt... Problemet just nu får jag nog låta ligga till sig lite eller om nån har nån käck ide... Bekymret är att när jag valt loket och ska placera ut det på spåret, så hamnar den på markören så som på bilden, men så fort som ett spår är vid markören när man ska placera det på spåret, så försvinner det. Fast inte helt, för jag markören över andra uppställda fordon, så "knuffas" dom så som att loket på något sätt ändå finns.Funderingarna hittills är följande: Eftersom loket bevisligen finns ute i simulatorn, så bör det inte vara fel på de grafiska delarna, dvs shaders och "grafisk" namngivning etc är rätt. Jag letar då logiska fel i namngivning, pivot-punkter, måttuppgifter och liknande, eftersom det känns som att när loket kommer i samröre med spårdatabasen spricker det. Läst dokumentation hela kvällen (så jag slapp valvaka... ), men det kommer ju nya dagar o kvällar som man kan lösa bekymret... Eller som sagt om nån annan har nån ide... är ju första loket jag konverterar ut, så det är säkert nått trivialt... Tihi, slutsignalen sitter ju på fel sida ser jag nu...
Senast redigerad av Mazz den 2010-09-20 klockan 03:13. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
Låter misstänkt som att det är något med pivotpunkterna.
/æ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Ja jag tyckte det också, men har kollat både "engine", boggisar och hjul och alla har pivotpunkter där dom ska. Har jag glömt nån tro?
Jag hittade dock att jag missat kopiera in sökvägen till dataserierna i simulerings-blueprinten. Ingen större lycka ändå, men börjar misstänka att det är nått liknande. En annan fundering, jag har ingen cab och det är kanske så att en sådan måste finnas. Är nog nästa steg som det känns nu. |
|
|
|