![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Mer dunder åt folket!
![]() Smygit undan lite när ingen märkt och jobbat lite i 3ds... Fönstren är på plats och första textureringen gjord. Ser lite knäppt ut, men fönstren flyter ihop bättre sen när dom också blir texturerade. Den här gången tänkte jag inte modellera alla 1000 detaljerna inledningsvis utan tänkte texturera och ut med vagnen på spåren. tror det blir roligare så och då är det dessutom lättare att ge ut en beta... Nåja, det blir då det... Inspirationen till just denna vagn är att jag dels skulle önska mig att vi hade en sån i Nora, men också för att jag bygger en sån i mässing i modell... Ja alltså, sån där fysisk grej alltså, som man ta på o så... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
ja, jag syftade på den modell jag bygger för modelljärnväg, ibland kan det bli kryptiskt när man skriver saker för sent på dygnet...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Hehehe, du har kommit ungefär lika långt med ditt vagnbygge som jag gjort med allt jag byggt, dom är Omålade....sådant kladd gillar jag bara i simulator-världen ![]()
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Kommit lite längre med vagnen i alla fall, bra att man inte behöver använda färgspruta här... Allt utom inneväggarna är nu texturerat, så nu ska väl nästa grej vara att konvertera ut den på spåret då. Sen är det mazza mer saker som ska på, men det blir sen det... (ja, jag har även byggt på D-loket, men inte mycke som syns... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2010-09-03 klockan 04:43. |
|
![]() |
![]() |