Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-13-2010, 02:47 PM   #3151
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by Dson View Post
Work In Progress. Creds ges till Marcus som påbörjade med sin stationsmodul (Se längre bak i tråden).
Skitkul att du är back in business igen.
Det kanske är dags att plocka upp restickan ur lådan igen då .

Blev det TS2010, eller..?

Bilden såg inte heller så tokig ut förresten .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-13-2010, 03:44 PM   #3152
Dson
Medlem
 
Join Date: Jul 2002
Location: Morgongåva, Uppland, Sweden
Posts: 2,767
Send a message via MSN to Dson
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Skitkul att du är back in business igen.
Det kanske är dags att plocka upp restickan ur lådan igen då .

Blev det TS2010, eller..?

Bilden såg inte heller så tokig ut förresten .
Tack, känns bra att vara back on track!
Det får du väl göra om du vill, men jag tar inte ansvar för eventuella konsekvenser...

Jorå, TS2010 blev det. Fast man får väl se hur mycket tid för TS det blir, SSU och flickvän går liksom före

Tack! Det är som sagt bara ett vidarebygge på Marcus lilla modul som är ruskigt snygg!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-13-2010, 08:01 PM   #3153
tomo-ri
Medlem
 
Join Date: May 2010
Location: Rijeka, Croatia
Posts: 16
Default

Sorry for non good screen but I put out ICE-T from TRS2006 and drive him in TRS2004






And yesterday make in red repaint




__________________
Hälsningar från den kroatiska
tomo-ri besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-13-2010, 11:17 PM   #3154
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Nice pics, "tomo-ri" .
----------------------------------

Mer nostalgi, och lokaltåg.

Har kladdat lite på Lennarts Bo6, bl. a målat dom "Benganbild"-grön.
Har däremot igen aning om det var en färgvariant som SJ hade, eller vart den målningen kommer i från.
Finns säkert några "gammla gubbar" här som har svar på det .
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20100513_0000.jpg (207.1 KB, 292 views)
File Type: jpg unnamed_20100513_0001.jpg (145.3 KB, 292 views)
File Type: jpg unnamed_20100513_0003.jpg (89.0 KB, 289 views)
File Type: jpg unnamed_20100513_0004.jpg (155.4 KB, 292 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 09:12 AM   #3155
tomo-ri
Medlem
 
Join Date: May 2010
Location: Rijeka, Croatia
Posts: 16
Default

I will represent You my map what I creat and jet work in TRS2006. Almost all are repaints! But, let's go to see map.

We ride with JŽ 362 and old express wagons


Leaving first station




First class wagon


Ski place
__________________
Hälsningar från den kroatiska
tomo-ri besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 09:13 AM   #3156
tomo-ri
Medlem
 
Join Date: May 2010
Location: Rijeka, Croatia
Posts: 16
Default

Derail train in valley




winter trees




Near waterfall ...


__________________
Hälsningar från den kroatiska
tomo-ri besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 09:14 AM   #3157
tomo-ri
Medlem
 
Join Date: May 2010
Location: Rijeka, Croatia
Posts: 16
Default

... and river






Entered in next station




Here wait also old JŽ locomotive with old wagons


And that is. For now!
__________________
Hälsningar från den kroatiska
tomo-ri besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 09:18 AM   #3158
tomo-ri
Medlem
 
Join Date: May 2010
Location: Rijeka, Croatia
Posts: 16
Default

And some explanation:

- map is without ground texture because I still work
- trees, waterfall, river, centenary ... locomotives, wagons ... that are my repaints! Repaints are from real world.
__________________
Hälsningar från den kroatiska
tomo-ri besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 04:27 PM   #3159
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Vart lite småfrälst i Lennarts "BosseX"-vagnar, så det blev ett hemskans tjötande med bilder på dom, men vi tar väl några till ändå , här på Näraklarabergs stn.
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20100514_0001.jpg (191.7 KB, 255 views)
File Type: jpg unnamed_20100514_0003.jpg (142.3 KB, 253 views)
File Type: jpg unnamed_20100514_0005.jpg (184.9 KB, 253 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 04:42 PM   #3160
maxlk96
Medlem
 
Join Date: May 2009
Location: stockholm,gustavsberg
Posts: 190
Send a message via MSN to maxlk96 Send a message via Skype™ to maxlk96
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Nice pics, "tomo-ri" .
----------------------------------

Mer nostalgi, och lokaltåg.

Har kladdat lite på Lennarts Bo6, bl. a målat dom "Benganbild"-grön.
Har däremot igen aning om det var en färgvariant som SJ hade, eller vart den målningen kommer i från.
Finns säkert några "gammla gubbar" här som har svar på det .
vilken bana är det du visar??
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 05:42 PM   #3161
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by maxlk96 View Post
vilken bana är det du visar??
Alla bilder jag visar är från min egen bana .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 06:24 PM   #3162
maxlk96
Medlem
 
Join Date: May 2009
Location: stockholm,gustavsberg
Posts: 190
Send a message via MSN to maxlk96 Send a message via Skype™ to maxlk96
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Alla bilder jag visar är från min egen bana .
kan man få den eller finns den uppe på downloadsidan?
fin
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-14-2010, 07:02 PM   #3163
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by maxlk96 View Post
kan man få den eller finns den uppe på downloadsidan?
fin
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....26&postcount=5
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-15-2010, 09:20 AM   #3164
KBM111
Medlem
 
Join Date: Nov 2002
Location: , , Sweden.
Posts: 105
Default B06

Finns Bo6-vagnarna för nedladdning?
__________________
kbm
KBM111 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-15-2010, 01:58 PM   #3165
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by KBM111 View Post
Finns Bo6-vagnarna för nedladdning?
Inte rktigt än.
Jag är bara med och betatestar lan's fina vagnar.

Fick förövrigt en ny uppsättning fönster, med teakramar, så man fick ta in vagnarna på ett snabbt verkstadsbesök för att montera dessa, åsså iväg på en provtur på den gammla skumpiga banan.
Ganska vanligt "förr i tiden", att det kunde gunga till ordentligt i tågen, när man passerade en jvg.övergång t.ex. Syns väl lite av hur gungig rälsen kunde vara på första bilden.

Lennart: Sett ur toaperspektiv, så blev resultatet "skitbra" .
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20100515_0004.jpg (161.7 KB, 235 views)
File Type: jpg unnamed_20100515_0005.jpg (144.3 KB, 233 views)
File Type: jpg unnamed_20100515_0006.jpg (114.0 KB, 235 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009