![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Pierre. Ja du skulle kunna använda lite mer minne 4,3GB istället för de 3GB du nämner. Men här finns en annan begränsning, Trainz självt begränsar minnesmängden. Nu vet jag inte hur det är i TS2010 men i TRS2006 var det ju någonstans runt 1,5GB. I min dator har jag 4GB och när jag kör Trainz som värst så har jag fortfarande 2GB minne kvar men istället en stor växlingsfil. Jag antar att det är detta som gör att det blir segt om jag hoppar från ett lok till ett annat som befinner sig på en helt annan del av banan.
benkegbg. Ja du GTX275 är ju lite dyrare än GTX260 men med säkerhet snabbare och med absolut säkerhet snabbare än mitt nuvarande 8600GT. På Aurans forum har jag kunnat läsa om Trainzgubbar som sitter med dubbla ATI HD 5970 och tycker det är bra. Men jag får hoppas att ett GTX260 eller GTX275 kan räcka. Har du prövat något med spel med 3D? Själv kan jag nog inte se någon 3D. Såg tidigare att TS2010 skulle släppas den siste Mars så jag hade tänkt åka in till stan och skaffa ett exemplar nu på Påskafton men så ser jag till min förtvivlan att nu har tiden flyttats till den nionde April. Men en kopia har jag redan haft ett bra tag så Aurans, eller vem det nu är, långsamhet har fått lusten att använda den till att plötsligt växa till sig. Är mycket sugen på att se Tumes Milwaukee Road bana. |
![]() |
![]() |