![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej
Flera svenska modeller som jag försökt installera funkar inte i Trainz 2009 och 2010 - de står som trasiga i content manager med följande meddelande: "Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh." Betyder detta att det är något fel på dem hos mig eller att de helt enkelt inte funkar i 2009 och senare versioner av Trainz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Kan du ge några exempel på modeller som är "trasig"?
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh. Warning: Progressive meshes are no longer supported by Trainz. Though these meshes may work in Trainz, it is recommended that you switch to a LOD mesh. Error: Unable to load mesh file: 'kuid 78090 300\Z4p_shadow\Z4p_shadow.pm' Då har jag ändå provat att installera både den som heter Z4p Lokomotor utan cab v01.cdp och felfriZ4p.cdp filen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Jag har också upptäckt svårigheter att få en del saker att fungera. Har laddat ner Ekankals fantastiska grejor men en del vill inte komma upp. Vari består problemet? Samtliga lyser rött. T44 383 är enda exemplet som fungerar trots rött. Så här ser det ut:
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Antagligen så saknas något på loken, (t.ex orginalen), har du kollat "dependencies" / missing kuids? Att ikonen saknas i rutan beror på slöhet från min sida, när ommålningarna är helt olik orginalet, har jag oftast tagit bort ikonen istället för att ta en ny bild och göra en ny ikon, som sagt, riktigt slött av mej ![]() Att dom är rödmarkerad kan man ta med en nypa salt. Åtskilligt material som är gjorda i tidigare ver. av Trainz är ofta "röda", och har div. felmeddelanden, men brukar funka felfritt ändå. PS. Orginallet till TMZ finns på DLS, sök på "MZ 1401", T43 finns väl på någon av Sv.Tåg-skivorna har jag för mej.
![]() |