![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Hittade några bilder, tagna i Gävle förra året på S1.
Kanske det rätar ut något frågetecken, på någon detalj.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-03-01 klockan 12:32. Anledning: Hittade en bild till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Notera att S1 och Sb är skilda saker
Sb döptes efter leveransen om till S2 Sa döptes om till bara S S1 har hetat samma hela tiden. Detta är dessutom SJ's sista inköpta ånglok.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Fyllde på med bilderna på S1. Då Sealpower ursprungligen hade tänkt att göra S1-loket. Men han hade för dåligt med referensmaterial för det, då han startade bygget. Eventuellt skulle S1 stå på tur efter loket, som han håller på med nu.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |