![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Enastående vackert, du lägger verkligen ner ett jättejobb att få alla detaljer rätt!
Lycka till !!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Hittade några bilder, tagna i Gävle förra året på S1.
Kanske det rätar ut något frågetecken, på någon detalj.
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-03-01 klockan 12:32. Anledning: Hittade en bild till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 729
|
![]()
Notera att S1 och Sb är skilda saker
Sb döptes efter leveransen om till S2 Sa döptes om till bara S S1 har hetat samma hela tiden. Detta är dessutom SJ's sista inköpta ånglok.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Fyllde på med bilderna på S1. Då Sealpower ursprungligen hade tänkt att göra S1-loket. Men han hade för dåligt med referensmaterial för det, då han startade bygget. Eventuellt skulle S1 stå på tur efter loket, som han håller på med nu.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |