![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Mg med blandgods rullar i Vargön mot Öxnered och det är morgondimma på Våren! Isen på sjöarna är kvar. Njut av Våren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Snyggt Totte!!
![]() Bidrar också med ett par Mg ![]()
__________________
Mvh Wasso |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
Jaa, våren är verkligen något man längtar efter.
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Då ska jag väl förstöra stämningen och påminna herrarna om att det fortfarande är vinter
![]() Dubbel Mg med kokståg plåtat i Storarvet på Andra stambanan.
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
|
![]()
SJyst med brunlok!!!!!
__________________
![]() Choo choo fox |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() Det bästa med vinter är väl att (brun)tågen utgör en fin kontrast mot allt det vita ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Året är 1954 och "The President" drar på för fullt ut från Washington Union Station, påväg mot New York. Loket är ett PA/PB-lok, en konstruktion som försvann på 60-talet i och med det ökande användandet av ellok och dålig driftekonomi. Loket är kapabelt att dra 15 vagnar i 180 km/h!
![]() ![]() ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Jag har funderat ett tag på hur Mz skulle sett ut om SJ köpte sådana nya på 70-talet, kanske såhär?
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Och här dundrar 9152 "Mumbai Express" från New Delhi fram genom Indien.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
|
![]()
Totte,
Blev väldigt glad över Dina bilder, i början av 70 talet hade jag en tjänst där man åkte pass G-Ml, med Snt 621, F lok, sedan i Mellerud tog man över ett lokalgodståg med D- maskin , växlade i Brålanda och Frändefors. I Öxnered bytte man återigen till ett Lgt Öxenered-Vargön-Sävenäs som nästan alltid drogs av just Mg 614 eller 616 Nostalgitårarna droppar.... Lycka till med bygget, hade jag bara haft förmågan hade jag gärna bidragit med objekt till rutten! Hälsar Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
En reprisbild som jag tycker blev ganska bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Ännu en misslyckad aktivitet... Fast lösningen var iaf lätt att hitta!
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Efter ett längre uppehåll, har jag nu börjat köra för Canadian Pacific igen. I helgen körde jag bl.a. tåg 101-15, ett högt prioriterat containertåg. Tog fyra bilder som jag tänkte dela med mig av - första bilden är tagen i Canmore när vi möter ett annat containertåg, okänt vilket dock.
Bild nummer två tog jag rakt bakåt, i en kurva och där ser vi de första vagnarna i det 105 vagnar långa tåget. Bild tre, tog jag i Stephen på Kicking Horse-passet där jag återigen fick stanna för ett möte, men nu för att möta ett östgående spannmålståg. Stephen är den högst belägna stationen på subdivisionen, och därifrån påbörjar man den (ö)kända "Big hill" ner mot Field genom de två kända spiraltunnlarna. Här lutar det på ca 20 promille hela vägen, sista kilometrarna in mot Field lutar det hela 24 promille. ![]() Sista bilden är så tagen från hytten, där det mötande spannmålståget så äntligen har klättrat upp från Field och nu påbörjar en lättsam resa ner mot Banff och Calgary ![]() (Fotnot, nej jag är verkligen inte lokförare på riktigt, inte heller bor jag i Kanada. Men man kan ju hoppas - jag siktar på det i alla fall! ![]()
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. |
![]() |
![]() |