![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Lok-Kalle,
gjorde ett litet prov med Y7 från Järnväg.net. 1. Klicka på ritningen för större bild! 2. klicka på zoom för förstoring! 3. spara bild som GIF-fil (högerklicka)! 4. öppna GIF-filen i ditt paintprogram! 5. resample till åtminstone 300 x x300 pixles! 6 spara som TGA! (eller JPg)! 7. Skär ut sidor, top och ev. front och spara var och en och notera storlekarna i millimeter! 8. I gmax gör du plan med exakt riktiga mått (orginalet - skala 1:1 och mappar texturerna på dessa (blir "knivskarpt" om ritningen har god upplösning)! Jag har gjort så med ritningen och Y7-sidan och resamplat ned till 1200 x 300 för att kunna ladda upp. Ser klart skarpare ut än din, och i gmax blir det kanonskarpt? Hoppas jag uttryckt mig någotsånär tydligt - annars återkom! Och tack för din fina modell av Säröbanans Y6, den har berett mig många högtidsstunder!