|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
ser väldigt bra ut! fast fönsterna har en viss gul-grön ton som sticker ut på något sätt.
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
jag har experimenterat med olika färgkombinationer - från blålila, via grått, gult och nu murrgröngul. Texturen är en flytande övergång uppifrån och ned av två färger. Har du ett bra paintprogram så får du gärna hjälpa till att få fram en bra kulör på fönstren. Hör av dig isåfall. Jag skall försöka med några svaga blågrå nyanser men detta är svårt och Trainz har helt egna synpunkter på hur det ser ut i spelet. Bifogar windowstexturen i nuvarande tappning:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
Eftersom dina ambitioner är så höga och ditt resultat så fint, så törs jag nog anmärka lite granna ändå...
![]() Jag undrar om du inte ska ta en till titt på hur buffertbalkens sidor är avslutade... förebilden är ju egentligen en enkelt 90-gradigt krökt del sett uppifrån, som sedan är utskuren för att få den form den nu har... Din avslutning är mer vinklad i frontvyn eller hur jag nu ska förklara. Synintrycket blir åt det riktiga hållet, men det är ändå inte rätt.. Kolla på bilderna 8112 och 8116 så tror jag du förstår vad jag menar... Är liknande design på D-loket och jag hade lite huvve-bry att få till dessa, men när man väl klurat ut hur den egentligen är konstruerad så är den rätt ok att få till. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 316
|
Mycket bra gjort med många bra detaljer, lite roligare att ha text till knapparna istället för switch x. Men en sak är lite konstigt när man har bytt hytt och går tillbaka till den första hytten så fungera inte knapparna till lyset å strömavtagaren av någon konstig anledning. Så även konduktören sitter tyst. Någon som har samma problem eller en lösning t.om.?
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
Rättat till det som påpekats hittills på utsidan.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citerar X2an:
"X7-motorljud är den gamla tråkiga electric som auran har gjort. Fin modell, med kunnat bli bättre, men som sagt, den är bara en beta. och hytten, är X5:ans! " Ljudet är bara en bas som skall göras om när någon kan komma upp med wav-filer med riktigt Mg, X7 resp X5-ljud. Ny hytt till Mg är under konstruktion liksom inredning - tyvärr har jag nästan inga bilder från hytt och inredning så jag får väl själv åka till Sala till våren med kamera och ljudinspelningsutrustning om ingen annan erbjuder sig?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
Funderar på plogen efter att ha kollat igenom ett antal bilder, sett rakt framifrån ska nog gallerplogens ytterkanter vara lodräta.
En fantastiskt fin modell för övrigt!
__________________
/ Dalle |
|
|
|