![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Andreas - du och jag tycks vara de enda två som har detta problemet, verkar det som.
Vilken DLS hamnar du på när du söker efter saker? Jag kommer upp på en DLS som tycks vara gammal? Den ser ut som på bilden nedan. När jag söker på saker så får jag oftast upp resultatet "No downloads found". Trots att jag söker på enkla grejor som jag är säker på finns. Till exempel "suspension". Borde få upp något om Suspension Bridge eller så.... för det SKA finnas en sådan där. Men icke! Finns det ingen som är nyare?
![]() |
#32 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och som sagt, vissa ord som skrivs på forumet, kommer inte upp när man senare söker på det. Trainz är helt skumt i Vista och Win 7. Och som du säger, det verkar bara vara du och jag som har problemet här på forumet.. skuuuumt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det är rätt DLS, (det finns bara en) även om den ser ut som den är gjord endast för TRS2004. Som du ser i sökrutan så kan man kryssa i för vilka versioner man vill söka, enda upp till TS2010.
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
Okay. Det är den enda DLS-en. Men man måste dyka ända ner till 2004 för att få saker, som till exempel den där Suspension Bridge jag nämnde tidigare.
![]() |
#35 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Och ni har kollat att alla inställningar i CM och på DLS är riktig?
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Ja, det ser exakt lika dant ut här, som det gör hos dig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Veteran
|
![]() Citat:
När allt funkar som det ska, och databasen updat. kontenuerligt, så ska allt som finns på DLS till den/dom ver. av Trainz man har finnas tillgängligt via CM. Jag fick upp 30 st objekt när jag sökte via CM2 på just suspension, bl.a bron.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-01-12 klockan 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men du säger 30, då verkar det som du har laddat ner fler filer.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
|
![]()
Alla inställningar ser ut att vara okay, men det märkliga är att rutan med mitt ID har blivit grå och går ej att ändra i CM v2.0 (alltså den till 2009) (bild 1)
Det fanns där INNAN jag installerade TRS2006. Jag är ju redan registrerad sedan lång tid tillbaka. (bild 2). Där står också att man kan registrera sig med hjälp av "EditKUID.exe". (se inringat bild 2). Sökte över hela hårddisken efter detta program men utan resultat. (bild 3). Hittade inget om detta i Aurans Trainz mapp vilket är synnerligen underligt. Sökte också efter Content Manager men det hittades heller inte vilket är märkligt.... NU GER JAG UPP. Jag har sparat Local-mappen och kommer nu att deleta alltsammans. Rubbet och startar på nytt med att ta in TRS2006, sedan TRS2009 och om detta återuppstår så ... ja så.... vete fasiken vad jag gör ;-)
![]() |
#40 |
Veteran
|
![]()
Är du hundra på att ditt serial nr för 2009 är rätt reg. hos auran?
Verkar lite diffust, allra helst om man läser det röda fältet längst ner på bild 1.
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och allt ser ut som på dina bilder ekan hos mig. Något skumt är det. Klarar inte Trainz av Vista eller 07? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
En undran bara.
Är TS2009 köpt via Auran direkt eller via annan butik. När jag köpte från Auran. Så kunde man ladda hem TS2009 direkt, så att man kunde köra igång direkt och slapp vänta på skivan. Då var det bara att regga nerladdningen med den koden, som man fick i svarsmailet på bekräftelsen av köpet. Efter ca: 1 vecka, så fick jag skivan och den hade ett annat regnr. Det kan inte vara så. Att det som ni har reggat, är det nummret som ni fick vid nedladdningen. Sen har ni gjort en ominstallation och använt skivan denna gång istället och att ni då inte har reggat skivan i sin tur. Själv har jag två regnr. på TS2009. En för själva nedladdningen och en för själva skivan.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-01-13 klockan 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Jag har köpt mitt i affären så jag fick CD skivan direkt, och installerade, och sen började det bråka med internet.
Jag tror det är operativsystemet som bråkar ![]() Senast redigerad av Andreas den 2010-01-13 klockan 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Ej provat med Vista, men har läst att det har varit struligt här på forumet.
![]() |
![]() |
#45 | |
Medlem
|
![]() Citat:
För jag kör också sjuan och jag får bara upp en massa felmeddelande när jag ska ladda ner paket från DLS... |
|
![]() |
![]() |