![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Där hade jag fel, om osynlig signal är utplacerad så stannar ai förarna för dessa. mvh Johnny
Senast redigerad av Jonmpa den 2009-12-02 klockan 21:02. Anledning: Om osynlig signal är utplacerad så stannar ai föraren för den |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Du får tänka på att spårvagn och tunnelbana skiljer sig ganska mycket från järnvägen vad gäller signalering och säkerhet. Sedan är frågan hur mycket av detta som faktiskt är implementerat i spelet.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nej sanningen var faktiskt förmodligen att ai föraren haft för bråttom och brakat förbi en röd infartssignal vid Hornstull var det i mitt fall iallafall fick jag ett tåg in i mitt tåg, vid Fruängen stannade de flesta ai förarna före stoppbocken där, men en del var fräcka och stannade inte för stoppbocken utan brakade in i den har jag för mig. Detta var i trs 2006, men detta kan ju vara förbättrat. mvh Johnny
|
![]() |
![]() |