![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Lyfte över mina spår som jag inte jobbat med sen Rail Simulator och konstaterar två saker... Rälsbefästningarna syns betydligt bättre i TS2012 det är bra. Men, ballasten blev tossigt mycket mörkare... Nåja, det står kanske överst på agendan just nu.
Men, har haft en fundering som jag tänkte ventilera... Skulle det vara en bra ide att som komplement även göra spår helt utan ballast och sedan göra ballasten som separata loft-objekt? Fördelen skulle kunna vara att var och en som vill ha en annan spårtyp men inom ramen för samma sliperstyp, kan lättare själv göra sina varianter. Man kan även lättare göra variationer på hur mycket ballasten täcker slipersen, så är det ju faktiskt på riktigt. Tja, vad tror ni, kan det vara en ide att prova? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det är väl en hel del som har ändrats med hur spåret ska byggas för RW3 och vad jag har läst om SAD's försök med spåren så är det tydligen någon bugg i det hela också för tillfället iaf när det gällde 3d slipers så det kan nog vara ide att luta sig tillbaka(med detta) tills den utlovade dokumentationen dyker upp.
Det är ju helt klart värt att prova även om jag tror det blir väldigt pillrigt att justera räler och ballast separat iaf på längre avsnitt av spåret. Hur fungerar detta vid växlar? Jag har väl något halvfärdigt gaturälprojekt liggande någonstans också så kunde ju vara ide att kanske kombinera dessa projekt vid tillfälle och lust ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! det va likadant i 2:an
gubben50 John |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag är lite tveksam till att göra spåren utan ballast och ha den som separat loft.
Vi är inte så många som bygger saker till RW med tillräcklig kunskap för att få ihop det. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Fått tillbaka rätt färger nu sedan RW3 eller i alla fall lika som det va förut. har även fått växlarna att fungera men en del trim kvar. Bl.a. så ska inte växelslipersen vara blå...
![]() Senast redigerad av Mazz den 2011-12-21 klockan 09:14. |
![]() |
![]() |