![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Om du som i ditt exempel vill sammanfoga 2 boxar, så i "Edit mesh" modifier väljer du "polygon". Klicka i "ignore backfacing" så du inte av misstag får med dig en polygon på baksidan. Kolla gärna att rätt antal trianglar är selekterat.
Därefter tar du bort den överflödiga polygonen, i detta fallet på båda boxarna då. Därefter sammanfogas de två objekten med "Attach" i "Edit Mesh" eller "Edit polygon". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]() Citat:
Jovist. Fast vad jag förstår så kvarstår det då fortfarande dubbla vertex i mitten. Eller det sker automatiskt i attachen att det bara blir en vertex kvar i mitten på de sammanförda boxarna? Kalle
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Weld vertex, klart!
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Aha, det var jag som fattade trögt...
![]() En sak som jag ska erkänna att jag aldrig brytt mig om att göra, men vill man göra det så är det "Vertex Weld"... Edit: Ahh, Affe redan svarat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hejsan!
Om någon skulle vilja visa med lite bilder på hur man gör skulle jag vara evigt tacksam, suttit och försökt nu i ett par timmar utan att lyckas ![]() Har då även tilläggs frågan, är det samma princip för att sammanfoga Vertex som finns innom samma objekt? om man råkar skapat nån för mycket?