![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Självklart! Boggier och ritningar är inlagda i Gmax. Den kommer efter Xoa5, så ni får vänta ett tag.
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Kanonjobb ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Tack för alla positiva reaktioner! Jag börjar komma in i svängen efter mycket övande med allehanda modeller. Håller på med fototexturer till inredningen - jag tror den kommer att bli bra som det ser ut.
Om nån har kontakt med emges, så har jag skickat ett forum-mejl till honom med fråga om lov att mixtra lite med hans Mk2-Hg-pantograf, men har ej fått något svar än. Om någon vet var emges är kan ni väl vidarebefordra min begäran! Tack!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Annars kan du få en färdiganimerad strömavtagare som jag använt på min F2e i gMax format. Du får mixtra med den hur du vill, så den passar.
Vet ej vad det är för typ av pant på Xoa7:an, men de ser väl rätt lika ut. Emges (MatsS) är vad jag vet inte aktiv på forumet längre. Har försökt själv att komma i kontakt med honom via mail, men han har inte svarat. ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
[quote=korvtiger;196181]Annars kan du få en färdiganimerad strömavtagare som jag använt på min F2e i gMax format. Du får mixtra med den hur du vill, så den passar.
Vet ej vad det är för typ av pant på Xoa7:an, men de ser väl rätt lika ut. Emges (MatsS) är vad jag vet inte aktiv på forumet längre. Har försökt själv att komma i kontakt med honom via mail, men han har inte svarat. /QUOTE] Frågan är om jag inte bygger en egen Panto trots allt, orginalet har en mer komplicerad uppbyggnad, med fler isolatorer m.m. Dessutom är den identisk med Xoa5:s panto (återanvändning!?). Tack iallafall Korvtiger! Bifogar bilder på orginal, emges och korvtigers - få se vad ni tycker? emges skulle duga med lite fix men konstruktören verkar avsomnad - finns det möjligen ett liv utanför Trainz?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
|
![]()
Although I do not understand very well your language... I see that these jobs are very good.
![]() Mi Blog https://trainzportu.blogspot.com.es/# Mi canal YouTube https://www.youtube.com/channel/UCyo...view_as=public Senast redigerad av portu den 2009-11-07 klockan 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Thank you portu, your constructions are of very high quality and has been an inspiration for me!