![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det ser ju helt suveränt ut! Och en bild från Blender - du kommer att bli en tillgång för oss alla, Bear!!!! Lycka till och ge inte upp!
Malmö-Limhamns-Järnvägs lokomotor förmodar jag?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-11-05 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag kommer att göra den som brunmålad SJ lokomotor. Råkade bara vara ritningen från MLJ boken som jag hadde tillgänglig. Planen är att bygga den här och sedan en maskin ur tredje generationen. Allt utom im filen för själva korgen bör gå att återanvända.
Själv kommer jag nog bara att göra SJ versionen av lokomotorn till att börja med, men naturligtvis så är det fritt fram att måla om så att vi får fler versioner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Också en saknad och efterlängtad "gammling", ser mycket mycket bra ut.
Suveränt jobbat.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
För första gången inlyftad i trainz.
* På godsvagnsaxlar. * Med godsvagnsconfig. * Med bruna men genomskinliga fönster. * Någon hadde glömt att montera drivkedjorna. * Ett koppel var felvänt. * Helt täckt i brun rostskyddsfärg. Men 3d modellen börjar vara färdig, då var det bara resten kvar. Sedan är den väldig låg, men höjden stämmer med ritningen och bufferthöjden stämmer så det är nog inget skalfel utan skall vara så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
mycket mycket snyggt! ser fram emot denna modellen! funderat på att ge dig på en enklare interiör med eller ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nej, jag har inga planer på att göra en cab. Jag har varit inne i en lookhytt i trainz en gång och tyckte mest det var slöseri med tid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
du är grym på att bygga fram saker
![]() |
![]() |
![]() |