![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Otroligt jobb med de där texturerna
![]() önskar att jag hade tålamod för penselkladd...
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
När man lärt sig tekniken är det inte alls så tidskrävande. Den tid jag lägger på texturerna betalar sig dubbelt när jag konstruerar modellen - den blir "lätt-unwrappad"(sicken svengelska!). Nu gör jag torntaket och sen själva kyrkan - kanske klart till Juloratoriet?)
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Tornet börjar bli klart. Jag jobbar på hög nivå nu. Jag sänder en tanke till dom som la taket på tornet i verkligheten - vilken utsikt!
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Håller på med själva kyrkan (planering). Östsidan ligger ca. 8 m högre än västsidan. Tycker ni jag skall göra östsidan på samma nivå som västsidan (det blir brutala trappor för kyrkobesökarna) eller bygga hela sluttningen? Modellen blir ju höj-sänkbar.
Tacksam för idéer! Bild1 Östsida Bild2 Västsida
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu när du har lagt ner så mycket jobb på henne och jag antar att du vill efterlikna orginalet så mycket som möjligt.
Så tycker jag, att du bygger med sluttning.
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Dessutom uppmuntrar det till att inte bygga så platt, blir mer intressant miljö med lite kuperat.
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Gjort en grov situationsplan som jag bygger grundmurarna på. Mest jobbat med texturer på sistone. Bilden från gmax - userview.