![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag undrar hur man lägger till dynamíc brake till ett elektriskt lok? Har letat runt i eng-filen, utan större framgång. Någon som vet hur man gör och kanhjälpa mig? Jag har redan lyckats sabba eng-filen två gånger, vilket dock inte gör något eftersom jag har tagit backup...
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det går inte att ha dynamic brake på ellok i MSTS, har för mej att jag föjlt en tråd på t-s.com om det.
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Men det finns på vissa tåg i MSTS. Tex på Öresundståget, som är ett el- lok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Liksom flera italienska tåg.
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hmm, då måste dom på ts.com ha missat något.
![]()
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Gick säkert inte förut, men har kört åtminstone några lok/motorvagnar med elbroms. TGV Duplex har en fungerande elbroms (inte såå kraftig iofs) och vet något Tauruslok som har elbroms...
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har för minne att det försök jag nämde var innan MSTSbin, kanske bin ändrade på den saken? Isåfall erkänner jag att jag hade fel.
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Mycket möjligt.
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Har kollat lite i det här..
Det finns dynamisk broms på vissa ellok, speciellt vissa av loken från Pro Train-serien. Däremot finns det ingen control lever i hytten och det verkar inte gå att lägga till i cab editor. Men däremot verkar det inte gå att lägga till en dyamisk broms på de lok som inte redan har det? Har försökt på flera olika vis, men verkar inte fungera...
![]() |
#10 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jag har tittat lite i eng-filen för ett tåg (Ö-tåget) som faktiskt har "dynamic brake". Där ser det ut såhär i eng-filen: (Se nedan) Verkar som om det ska stå
"throttle dynamic" för att det ska vara en dynamisk spak. Stämmer det? Är det någon som vet? ![]() Kod:
Combined_Control( 0 1 0.5 0.5 throttle dynamic ) Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-05-26 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |