![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej!
Ska snart skaffa ny dator. Har tittat en del efter speldatorer som kan gå att spela tågsimulatorer med. Hittade denna dator och undrar då om denna kan fungera? ![]() Här nere är alla specifikationer: Citat:
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-08-14 klockan 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() Citat:
![]() Så mycket som jag ser, så är den där datorn verkligen bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
Nackdelar/Fördelar? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Har ni något annat förslag på speldator som kan gå att spela tågsimulatorer med och internet m.m?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det enda du ska tänka på är att du undviker Vista. Vista ger spelanvändarna bekymmer.
Windows 7 som kommer är troligen mera spelvänlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Ok, hade tänkt att satsa på Xp som jag vet är bra... Windovs 7 känns lite väl nytt. Alla spel är väl inte kompatibla med Win. 7, som MSTS, KRS m.m.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Jo du, Windows 7 ska tydligen stödja alla spel, det är iaf det jag har hört ifrån folk som har testat det,för övrigt så kräver windows 7 mycket mycket mindre av din dator när du använder det jämfört med windows xp och vista, det går att få det att fungera på ganska gamla maskiner, samt att du får bättre prestandarad på nyare maskinvara samtidigt som du spelar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bra! Nu vet jag mer om Windows 7. Det är bara vänta på dem till marknaden.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Processor: Intel Core2Duo E8400 3GHz https://www.inet.se/datorkomponenter...33mhz/5309884/ Kan dom räknas till dom "fina"? Ja ja jämför då med mitt paket som ja spekulerade på att köpa Processor: AMD Phenom II X2 550 Black Edition 3,1GHz Box Socket AM3 45-nanometer http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437753 Jag får kanske ge mej på Att Intel är bättre än AMD? Skiljer ju en 6-700 spänn, men är det intel som gäller för RW, så får de bli så ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2009-08-22 klockan 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-08-22 klockan 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ärlig licens XP-pro-Swe/SP3
![]() |
#13 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Jasså, så nu räcker det inte med XP heller ![]() Så hinner Win7 mogna och förhoppningsvis bli stabilt och gôrbra till RW ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Bästa lösningen är nog att först använda Xp och sedan när Win. 7 kommit ut och blivit stabilt, så kan man ju skaffa det, och installera om operativsystemet då.
![]() |
![]() |
![]() |