![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Skulle vara kul om du också gjorde en sådan signal (se bilden!) den är ungefär som en vanlig som sätts vid järnvägskorsningar, men den har ingen "V skylt" utan istället en vit tavla med namn på! Lyser i rött när stationsövergången är öppen och i vitt när den är stängd! Bara ett tips!
![]() Ursäkta bildkvalitén! Senast redigerad av Joel den 2009-08-16 klockan 23:53. Anledning: Inlägget stred mot upphovsrättslagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
![]()
Det är väl en stopplykta för att skapa en skyddssträcka på mötesstationer, finns det stöd i scriptet så varför inte, men jag behöver nog bra bilder. Ska se vad jag kan göra.
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
En stopplykta beställd.
Som sagt för att skapa en skyddssträcka mellan sig och signalen bakom som har en växel precis bakom. (VÄL!?) (Dålig bildkvalité jag vet, men man kan i alla fall se vad det föreställer! ![]()
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
... Och så avslutar vi med en sista stor bild för dagen på alla färdiga signaler
![]() Nu återstår dvärgar, försignaler (behöver fortfarande bilder!) och repetersignaler
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
För övrigt ger jag dig, JohanV, en stor eloge för dessa modeller. Det ser ut som om vi äntlingen får våra svenska signaler till Trainz.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2009-08-16 klockan 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Helt suveränt jobbat.
Håller med SO, en STOR eloge är du värd ![]()
![]() |
#22 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Bra Jobbat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Återigen riktigt läckert!
![]()
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ser görsnyggt ut!
Det enda jag kan anmärka på är att jag tycker att coronorna (ljusmesherna) är lite för stora. Tror att det går att ändra i configen sedan. Kommer att bli kanon det här! Föresten, kommer stolpar/fastsättningsanordningar att ändras via setmeshvisible dvs via frågeteckenknappen som på Tomas luftledningspacket eller kommer alla att vara egna objekt?
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Frågan blir då om det finns någon tutorial eller liknande eller om någon känner för att hjälpa till, för det krävs väl ett skript? Coronorna kan mann lätt ändra, men jag tycker inte de ser så stora ut i spelet, ska kolla upp det sen.
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Själv har jag aldrig använt just setmeshvisble men Tomas har det och jag tror att MatsS säkert har en aning om hur det går till. Om jag inte har fel så han han använt det på CW RC:n.
Tutorials finns det var jag vet ingen, och jag skulle inte våga säga att jag vet hur man fixar det... Har överskattat mina scriptingkunskaper några gånger för mycket... ![]() Svenolov kanske har en aning om hur man gör, du kan ju fråga när du ändå är/kommer att vara i kontakt med honom. Ang. coronorna så tycker jag att dom sticker ut lite för mycket på sidorna. Ev. skulle du kunna lägga en bumpmap och göra så att den får en tonande övergång vid kanterna. Eller kanske är det bara jag som är petig. Vi får se.. ![]()
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2009-08-17 klockan 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Nu är även grundmeshen till dvärsignalerna klara.
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Snyggt
![]() Funkar även för 06? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem