Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-17, 14:52   #10
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg Visa inlägg
Vid passage av orienteringstavlan för vägen skall du kunna se att vägskyddsanläggningen är aktiverad samt att v-signalen visar vitt sken. Ser du inte vägen från orienteringstavlan, då finns det en V-försignal och även den ska lysa med fast sken när man passerar orienteringen.

Vad jag vet finns det inget speciellt avstånd i detta fallet, utan mer att orienteringen skall vara placerad på ett avstånd som gör det möjligt att stanna innan vägen, ifall det behövs...sen är ju frågan om det alltid är så, men det är en annan historia!
Om vägskyddsanläggningen inte är aktiverat / vägsignalen visar rött - hinner man bromsa ett tåg som går i ca 260km/h ?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009