![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
I think for more as one track, you must use the object named "SE-X02 Signal"
You can also use the static railing bar "SE railing bar stat", this is witout animation. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hmm, well it is not realistic if i have bars and no V-signal... Well, I have to try with bars and Vsignals then..
![]() |
#3 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
I can't make it with the crossings
![]() Is it some way I can do the V-signal and FV signal like static objekts? That they always showing "go" ?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Don't need two V-signals for that crossing.
Use one of the X-signals instead with it's links replacing the second V-signals links. Must do some better illustrations for how this works. It's not that complicated when you get the hang of it. Micke, ser du använt lite dvärgar också. Meningen det ska bli bättre modeller och dokumentation på dom också. Har du märkt nått hur dom fungerar? De är väldigt otestade som de nu släpptes tyvärr så jag räknar med att det kommer krävas uppdatering av dom skripten. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ja, dvärgarna funkar bra (vad jag har märkt)...
Om växeln ligger rätt - kör Om växeln ligger fel - stopp Och om det är en växel och sen en dvärg som visar stopp så visar den "kör 40". Dom funkar iaf bra till det jag vill att dom ska användas till. Så dom verkar funka ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-06-13 klockan 15:42. |
![]() |
![]() |