![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]() ![]() Har fått in den i RS, transparenta texturer fungerar inte som jag vill ha dem, vilket är lite tonade, och ja en hel del saker kvar att göra som synes. Så här står det i dev documents: If transparency is required on a texture A NON-alpha shader (e.g TexDiff, TrainLightMapWithDiffuse.fx) must be used. Jag ska alltså ha TexDiff på min transparenta textur, och inte BlendATexDiff?. Har BlendATexDiff just nu och testat TexDiff med samma resultat. Men ja senare ska jag väll använda något .fx material istället. Blueprints är grymt svårt att jobba med, kanske blir bättre när man har vant sig. Till hytten har jag tänkt mig en 2D bild med 3D reglage och så. Lite extra info också, det här är den enda ängbyvagnen som kommer till RS av den här versionen, sen har jag en som är bättre gjord som kommer senare. Till den har jag en 3D hytt på g också. A32 stannar kvar på MSTS tills det kommer lite mer spårvagns rutter till RS.
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt jobbat! Kanonjobb du gjort!
Du är inte ensam om att ogilla blueprints... bläää alltså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Jättesnyggt! Får ta och se om jag få igång KRS igen nu, och hoppas att det inte kraschar...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
it is better you make a separate object for the windows with BlendATexDiff and use for the rest the TrainLightMapWithDiffuse.fx
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Härligt att det kommer mer och mer svenskt
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Tack alla
![]() newS this tram dosen't have separate windows, they are cut out in the body with a alpha channel. Anyway I get a feeling this version is too old for RS. Things like bumpmap won't work too well, and the windows. I have decided v2 of it is coming instead of this. Also im woking extremely much on it.
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Åh så fint
![]() Skulle ju vara mycket trevligt med t.ex Reginan i KRS, det borde väl funka eftersom det har funkat med denna vagn!? Aja, snyggt iaf. Har du planer på att föra in A32 också? ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2008
|
![]()
När kommer man få ladda ner den här fina A24:an ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Var ett tag sen man hörde nått... Hur går det?
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Transparency på engelska betyder hål eller inte hål utan någon toning, dvs en svartvit alphakanal utan gråskalor. Vill du ha lätt tonade fönster ska du istället ha "translucency" vilket använder en alphakanal i gråskala. Då ska man använda en shader med alpha. Om du använder en shader med .fx eller ej är inte skillnaden här utan det har med andra saker att göra. Mvh Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hur går det Sigma? Byggt nått mer?
![]() |
#12 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Undrar också hur det går? Kommer vi få ladda ner denna någon gång?...
![]() |
![]() |
![]() |