![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
|
![]()
här finns versionen med allt fixat. Ni får prova den!
(denna fil har inte hela tåget men bara dem delar som var ändrat. Ni behöver att ha v155 installerat) www.svoyager.com/v156.cdp (2004 version) www.svoyager.com/v156a.cdp (2006/TC/2009 version) Senast redigerad av SVoyager den 2009-05-28 klockan 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
En liten buggrapport(trs 2004):
Textuerna var fixade och hytterna och dörrarna är inte längre vita,vindrutetorkaren funkar som den ska, dock har dörrstängningstablåns knappar vid hyttdörrarna, hamnat i fel ordning, det ska vara röd knappar närmast dörren och svarta knappar närmast stolen. Sen så öppnar sig de två första dörrparen sig själva när de övriga dörrarna är stängda, och vid dörrstängning så stängs de övriga dörrarna medans de två första dörrparen öppnar sig istället.. (I hope that you will understand the report).. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
|
![]()
Tack, ja jag förstod dig. Om dörrarna, det är vad jag menade när jag sa att det var inte en perfekt fix.
Those doors will open and close without stopping but that should only be the doors on the cab view, the other doors are still using the old method so thats why they arnt affected. Gotta live with this one i guess. Om dörrknaparna, jag alltid "mix them up". Ska fixa, tack! SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
|
![]()
Så jag testa nu c20 på TC och alt verkade vara bra, men i hytten, så är det med den där ljuset att spelar ingen roll på vilken sidan man öppnar passagerar dörrarna så lyser det ända båda ljusen på båda sidorna.
![]() Och När jag tittade på tågets färgen och A delens dörr färgen så, såg det ut som om de har två olika färger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
|
![]()
Tack Romet, ja dem två olika färjer visar bara på hytten (cabview only). Den visar inte när du tittar med "external view".
Det är hur TRS handlar hytten, ingenting jag kan göra tyvärr. (a few technical details, gotta write this in english) I dont know if you remember the early versions of the c20, especially the version where the look of the cab was even more flat than it is right now. There was no game engine lighting being applied at first, that was how auran wanted their cabs to work. Someone out there found a workaround, the "shellcab technique" wich i applied a few versions later. The workaround considers of calling the 3dmesh from another asset, other than the cab's. The cab's script would do the job of calling the mesh from the other asset. This way, the mesh being called does receive the lighting effects from the game engine and thus looks alot more better. The thing is, animations, buttons, user interactable items still needs to be run within the cab asset itself (and thus, not receiving any lighting effect) and this is what you see on the door. The different shade of blue on the outside and different shade of grey on the inside. The blue is actually the same color as the rest of the blue used on the 3d mesh, but the rest receive lighting effects while the door doesnt. (because the door is animated) I'm not sure if its possible to apply the shellcab technique or some technique that makes the game engine apply lighting effect on the buttons and animations. If someone know, I would love to hear about it, but as far as I know, I think its a limitation to how much we can hack this thing ;-). I only wished auran would put some option on the config.txt file to specify if we wanted or not to have game engine lighting to apply, that would make things alot easyer. mvh SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Hej!
Några dumma frågor: Med vilken/vilka knapp (ar) öppnar man dörrarna? Ska körspaken röra sig eller inte? I viken ruta skriver man in sifferkombinationen för destinationsskylten? Hur får man igång utropet? ![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-05-29 klockan 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Det finns säkert någon som kan svara på dina frågor, men han/hon kanske inte har sett din fråga ännu. Jag vet att det finns en manual någonstans, men jag kan inte hitta den själv just nu. Någon annan vet säkert, så ge dig till tåls. Medan du väntar på svar, sök igenom denna tråd. Jag är ganska säker på att frågorna har ställts förut.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
SV: I was testning the model tonight and it's look great, but the cab is to light, i want it darker and the wiper is in the way at the front window so if you could move it from the left side to the right side of the window it should be great..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
|
![]()
hej, om du har ts2009 nu är det tyvärr normalt att allt är för ljus. Det är ett bugg med ts2009, hoppas att dem ska fixa i sp2.
Om vindrutetorkaren, alla bilder jag har har den på vänstersidan. Gotta keep realism to maximum! |
![]() |
![]() |