Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-24, 15:36   #10
henke327
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Genom skript går det att lösa. En ny regel (rule)?

Detta är inget löfte, men jag har funderingar på att uppdatera min "Station Manager" för TS2009. I den gamla versionen var det förberett för displayer på stationerna och utrop. Den kunde även lägga ut tågvägen beroende på destinationskod och sköta om dörrar och passagerare. Den fungerade till alla typer av tåg, inte bara C20.

Nu när SVoyager kommer med en uppdatering av C20, och mina signal skript snart släpps för TS2009, så känns det aktuellt med Station Manager igen.
Jag kan inget om script, är det mycket jobb att göra en ny rule som löser detta?

Om jag förstår dig rätt kan jag använda din Station Manager för att lösa mitt problem? Jag använder ju TRS 2004 så då behöver jag inte vänta på att din version för TS2009 blir klar.

Men måste jag inte in och pilla i config i vagnarna (och stationerna) eftersom de är anpassade till stationerna? Om jag kör ett tåg till en station idag spelas "Dieser zug endet hier, wir bitten alle fahrgästen aus zu steigen." upp och inga passagerare går på. Fungerar din Manager ändå?

EDIT 1: Ljuden finns redan. "Tåget går mot..." "Nästa station..." osv men utropen är på tyska ist för svenska.

EDIT 2: Går det att göra en rule som motsvarar den som finns till U-Bahn men ist för U5, U7 osv. använda T10 T11 osv (Stockolms linjer)?

Senast redigerad av henke327 den 2009-05-24 klockan 16:15.
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.