![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
De andra är så pass dyra att jag inte vill lägga så mycket pengar på det. Jag är nöjd om man kan få skarpa makrobilder, sen så får man se till att man inte skuggar motivet för mycket ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jodå, MF är smidigast vid makrofotografering, men varför behöva låsa sig till en typ av fotografering med det objektivet? I och med att makroobjektiv är så pass skarpa och ljusstarka fungerar de också utmärkt som porträttobjektiv, och där är inte MF alltid smidigast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
EDIT: Nej, hade fel.. EDIT igen: Hur vet jag att ett objektiv som inte är Nikon har autofokus?
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-05-15 klockan 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nikons original som heter AF-S eller AF-I, Sigmas HSM och Tamrons där det står att de har inbyggd fokusmotor funkar för D60 och D40-modellerna, på andra Nikon-kameror får man AF med alla AF-objektiv till Nikon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
Det är en soppa.... Men Alex förklarade bra. Du är med på att det finns olika typer av AF, med skruvfokus och med inbyggd motor? Till D60 måste du ha inbyggd motor för att få AF i och med att det inte finns någon autofokusmotor i kamerahuset. |
|
![]() |
![]() |