![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Användargränssnittet till block/path funktionen är nu klar. Det är ett ganska avancerat skript, men förhoppningsvis användarvänligt. En liten förklaring hur det fungerar kommer här. Jag bifogar också en CDP fil till er som vill testa funktionen. Obs! CDP filen innehåller inte något körkommando, den innehåller bara betaversion 2.90 av Signal Manager Rule och Signal Library.
Det finns två definitioner på tågvägar som denna regel hanterar. Den ”enkelriktade” tågvägen (path) som slutar med en växel, och den ”dubbelriktade” (block section) som slutar med en huvudsignal i motsatt riktning. Mer om detta kommer senare i denna tråd. Bilderna visar en steg-för-steg beskrivning. För er som har använt js-TRF PathControl tidigare kommer det att kännas bekant. Funktionen är upplagd på samma sätt. Innan ni testar, så måste ALLA signaler namnges på er bana. Och då menar jag ALLA, även stoppbockar och ”end of track” objekt. Bilderna nedan är tagna från Säbyholm Station. -
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |