![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Så var jag igång med en ny rutt
![]() STH'n kommer ligga på 80-90-130MPH. Vid större stationer gäller 20MPH och vid pendeltågsstationer gäller 50MPH för tåg som skall göra uppehåll och för övriga tåg gäller STH'n som anges. Mer info om detta senare samt i readme Dock är har vissa spår felaktig STH om man har "F3" uppe, så ni skall alltid köra efter hastighetsskyltar längs med banan. Anledningen till detta är att jag haft en STH som varit för hög (T.ex 130MPH när det kommer skarpa kurvor). Den STH'n som jag har nu är testad så att det ska gå att köra den i kurvorna. Jag har just nu byggt 3st stationer med miljö helt färdigt (Har byggt på denna rutt i kanske en månad). Jag ska försöka bygga detaljerat samt lite omväxlande miljö (inte bara skog hela tiden). Nedan kan ni se hur långt jag kommit samt några bilder. Status Oxford = 85% Acton Mainline = 99% Taplow = 100% Culham = 0% Taplow ![]() Längs med banan ![]() Kommentera gärna & hoppas ni orkade läsa allt ![]()
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser bra ut! Skoj att du gav dig på en höghastighetsbana...synd bara att du envisas med england...
![]() |
#3 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Kan du inte "Blanda in" lite svenska stugor i rutten ändå?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Mer bilder... Från den sen länge nerlagda hållplatsen Wellow där de äldre pendeltågen gjorde uppehåll, denna är den enda hållplats som inte tagits bort eller byggts om till station när banan upprustades för högre STH samt mer trafik. Observera att tågtrafiken inte stannar där nu! ![]() Wellow ligger i ett litet villaområde där villorna ligger uppradade efter spåren. STH'n ligger på 60MPH (130MPH förut, nersatt PGA klagomål från dom boende i villorna) ![]() Kommentera gärna ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Ruben
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Du har ju verkligen fått klämm på detta! BRA!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tackar
![]() Jag har nu byggt 1/4 av banan om den ska vara en timme lång och 1/8 om den ska vara 2 timmar lång. Då är detta med ett HST som endast gör uppehåll på större stationer.
![]() |
#9 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Oxford = 95%
Acton Mainline = 100% Taplow = 100% Culham = 10% Endast några spår samt två perronger lagda
![]() |
#10 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag har pillat lite på en liten bangård som ligger vid stationen Culham som är den första stationen där alla tåg gör uppehåll (om man kör från Oxford). Jag undrar bara om ni tycker det ser OK ut med växlarna? Eller ser det för overkligt ut?
Tänk på att jag endast lägger spår här, så det kommer komma miljö senare!!
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-03-05 klockan 17:32. Anledning: Glömde bilden |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Växlarna ser inte rätt ut på bilden, eftersom att banvallen ligger mitt i spåret där växlarna ligger. Och tänk på att göra lagom avstånd mellan spåren! Det ser lite för tätt ut.
Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-03-05 klockan 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Det blir så i spelet, bugg typ. Växlarna funkar och det är det som är viktigt. Sen med avstånden spelar det ingen roll just här eftersom det bara är uppställningsspår som är raka hela tiden (de svänger alltså inte..) så tågen kan inte stöta i varandra.
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-03-05 klockan 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Status
Oxford = 85% Acton Mainline = 100% Taplow = 100% Culham = 25% Nu har jag kommit en bit på Culham som fortfarande är långt ifrån klart. Har lagt spår, perronger samt en liten uppställningsbangård. Sedan har jag satt ut lite skyltar m.m på perrongerna samt börjat pilla på staden Culham. Såhär ser det ut just nu. ![]() Taget från perrongen vid spår 2. Spår 1-2 är för tåg som kör mot Oxford och spår 3-4 är för tåg som kör mot London. ![]() Staden Culham Kommentera gärna bygget ![]()
![]() |
#14 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Har du slutat med bygget? För du har inte skrivit här på ett tag. Men det är fint.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Bygget har legat nere ett tag, men det är på g nu
![]()