![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
|
![]()
Härligt att du experimenterar själv, det är så jag gör
![]() ![]() ![]() Koppelskriptet fungerar tydligen i 6:an. Det är tydligen bara en justering av versionsnumret som behövs. Jag kan dock inte testa eftersom jag inte har den installerad. Texturskriptet är gjort på det mest "ekonomiska" sättet. Det innebär att textur 0 använder originaltexturen på vagnen, inte den i textur-asseten. Tekniskt kopplas alltså textur-asseten ur vid index 0. Textur 0 är alltså original-texturen. Textur 1 blir sen textur 0 i textur-asseten. Krångligt att förklara ![]() Några tips vid animering: - Gör reset x-form på mesharna innan koppling till dummies. - Ändra aldrig storlek på dummisarna. Jag har en ny version på gång där man kan animera dörrarna direkt via egenskaperna. Config och GS är bifogade här: Hbis.zip Jag har ett antal på gång som använder liknande skript: Gbs, Hbbins samt T44. Därför avvaktar tills det är release-färdigt. Mats |
![]() |
![]() |