![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hmm, hur fixar man plattform med passagerare?
Det gör inte jag i min rutt som jag bygger just nu ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Alla plattformar i "Linear"-menyn har passagerare.
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Nu är spårläggningen färdig, och även själva landskapet. Nu är det bara objekten i Rättviksområdet + tillsnyggning i Mora som ska till. För övrigt kom jag på hur man bygger en plattform.
Gör så här: Välj en plattform i "linear"-menyn. Sätt den några meter från spåret den ska ligga mot. Placera plattformen som om du skulle göra en växel mot spåret, och låt plattformen snappa fast mot spåret. Sen tar du en bit till av samma plattformstyp och fäster i den förra biten. Dra ut den till önskad längd. Se till att "konturen" är gul innan du placerar plattformen. Nu ligger plattformen i riktning med spåret, fast mitt på det. Ta bort den första, krokiga plattformsbiten. Sen är det bara att flytta plattformen så att den ligger fint brevid spåret. Det är praktiskt att placera en vagn på spåret där plattformen ska vara så att du ser att avståndet blir bra. Denna metoden för att sätta plattformar fungerar självklart bara om man ska göra en rak plattfor. Sen undrar jag också hur man gör för att ladda upp rutten. Dvs vilken mapp den ligger i. Och så undrar jag vad det finns för sidor där jag kan ladda upp rutten. ![]()
![]() |
#4 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
För att packa rutten för uppladdning använder du programmet "Package Creator" som du hittar i din Start-meny under "Rail Simulator".
Det är inte meningen att man ska zippa katalogen och skicka upp den. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
I startmenyn finns det ingen Rail Simulator-mapp. Bara en som heter "Railsimulator Package Manager" och den kan bara packa upp paket. Är det nåt man ska ladda ner?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Låter som att du inte har tagit hem developer tools då från RSDL?
/Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Ska testa och se om jag fattar ^^ EDIT: Hur menar du med "snappa fast mot spåret"? Ska man ha "crossover" eller? Fattar 0 ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-02-02 klockan 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
ååååååååååå lite o värkligt 6 av 10 kan du göra bättre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Sen undrar jag hur du vet hur bra bönan kan bygga? Och hur kan du säga att det är overkligt byggt, bor du i Mora? Gör du det så snacka på, men annars känns det som du är ute på djupt vatten när du sitter och skriver hit och dit att saker och ting borde göras bättre och mer verkligt.. Testa på att bygga i KRS själv! Jag har testat och det bönan bygger är kanonfint! Bönan: Skulle vara jättebra om du orkade förklara lite mer detaljerat för mig hur du gjorde med perrongerna ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-02-03 klockan 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Micke. L: Jag lägger upp en tutorial idag eller i morgon.
![]() |
![]() |
#12 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Nu är Rättvik färdigt! Sen ska jag bara bygga klart Moraområdet. Sedan är rutten klar!
![]() ![]() EDIT: Lyckades ladda ner RSDevTools, jag försökte tidigare ladda ner en gammal version.
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2009-02-05 klockan 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Veteran
|
![]()
Rutten är färdig och packad!
![]() ![]()
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
Skoj! Är själv bosatt i Mora och känner igen mig.
Vore skoj att få se lite nya skärmdumpar ![]() Nu är jag inte alls ute efter att klaga men ja saknar utsikten på Siljan, vid just Siljans-sågen... Dessutom är det lite väl mycket fabriker in vid stationsområdet i riktning Rättvik? Förstår samtidigt att det inte är lätt när de finns så få Svenska objekt. |
![]() |
![]() |