Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-24, 13:05   #1
MerApple
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: sweden, stockholm
Inlägg: 30
Unhappy Kan inte ladda ner med download helper

Köpte trs 2006 för några dagar sen. Det började bra, den installerades som den skulle. Och man kan spela spelet.

Men sen när jag skulle försöka nerladda alla filer från download helper så uppstod problem. Jag har registrerat mig på aurans hemsida och skrivit in mitt registrerings nummer, lagt in mitt användarnamn och lösenord i content manager plus internet inställningar. Men när jag ska ladda ner så kommer det upp en gul skylt längst ner i fönstret där det står "Unable to download, the server appears to be full, please try again later..."
Så jag väntade några timmar och försökte igen men samma meddelande kom upp. Nu efter tre dagar så kommer fortfarande samma irriterande meddelande upp.

Är det mitt fel eller är det aurans server som det är fel på?
MerApple besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 18:58   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Troligtvis Auran. Deras server är välanvänd och tyvärr väldigt seg ibland. Annars kan det vara antivirusprogram eller an brandvägg som stoppar det hela.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 19:15   #3
MerApple
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: sweden, stockholm
Inlägg: 30
Standard

Ja, isåfall så är det nog aurans server.

Jag har prövat att stänga av brandväggen men får fortfarande samma medelande.

Tack för svaret.
MerApple besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 20:52   #4
Viktor
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 316
Standard

Hänger på denna tråden för jag ha oxå problem med download helper och ha alltid haft. Jag kan inte få den ladda ner genom download helper hur ska jag göra?
Viktor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-24, 22:14   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
Standard

Har ni provat om det går att ladda ner via FTP eller add to cart?
Dom få gånger som jag har varit med om att servern är full brukar det bara ta nån minut så startar nerladdningen automatiskt igen.
Tycker det verkar som problemet ligger hos er, typ något antivirus som stoppar eller liknande. MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-25, 12:12   #6
MerApple
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: sweden, stockholm
Inlägg: 30
Standard

Men jag har försökt med att avaktiverat antivirusprogramet och alla brandväggar jag känner till om, men jag har fortfarande samma problem.

Jag prövade att ominstalera trainz för en stund sen men problemet kvarstod. Så det måste vara aurans server eller någonting annat som jag inte är medveten om.
Kan det inte bero på att det är något fel med mitt account på auran då?

Är det ingen annan som har haft detta problem dem senaste dagarna, eller är det bara jag som inte kan ladda ner?

Senast redigerad av MerApple den 2009-01-25 klockan 12:17.
MerApple besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-25, 14:56   #7
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Kan du redogöra exakt hur du gör när du söker och väljer att ladda hem saker från Auran Download station? Jag har precis testat att ladda hem och det fungerar bra.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 14:18   #8
MerApple
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: sweden, stockholm
Inlägg: 30
Standard

Sådär. Nu är problemet löst. Jag skickade ett mejl till Aurans helpdesk och fick svaret att det var mitt account det var fel på. Men dem verkar ha löst det nu, för nu kan jag jalla fall ladda hem saker.

Om det inte är någon annan som har problem med detta så kan vi stänga denna tråd. Eller hur ?
MerApple besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 18:04   #9
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Har samma problem, hittar ingen lösning för det. Så jag gjorde som Mer Apple gjorde... att jag skickade ett brev till Auran. Vad händer sedan?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 18:40   #10
Blappe
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 226
Standard

Nu är ju inte jag världens smartaste människa men om jag får gissa så antar jag att dom kommer svara på ditt brev och ha en lösning på ditt problem. Nu är ju detta såklart bara en ren gissning från min sida. Har du otur så kanske dom bara läser ditt brev under deras fikarast och sen så sitter dom hela gänget och skrattar åt killen i Sverige som har ett problem som dom inte har den minsta lust att lösa. Vad vet jag.

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 22:49   #11
MerApple
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: sweden, stockholm
Inlägg: 30
Standard

Tja, antagligen så löser dem problemet eller så kommer du få ett emajl hem där det står hur du själv kan göra för att lösa problemet.
Eftersom det var fel på mitt account så kunde dem lösa problemet, men du kanske har ett annat problem. Vad vet jag.

Får du upp en skylt där det står att servern är full eller får du upp ett annat medelande
MerApple besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 22:50   #12
MerApple
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: sweden, stockholm
Inlägg: 30
Standard

Tja, antagligen så löser dem problemet eller så kommer du få ett emajl hem där det står hur du själv kan göra för att lösa problemet.
Eftersom det var fel på mitt account så kunde dem lösa problemet, men du kanske har ett annat problem. Vad vet jag.

Får du upp en skylt där det står att servern är full eller får du upp ett annat meddelande?
MerApple besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 23:00   #13
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MerApple
Tja, antagligen så löser dem problemet eller så kommer du få ett emajl hem där det står hur du själv kan göra för att lösa problemet.
Eftersom det var fel på mitt account så kunde dem lösa problemet, men du kanske har ett annat problem. Vad vet jag.

Får du upp en skylt där det står att servern är full eller får du upp ett annat meddelande?
Jag får upp där det står "Unable to download, server appears to be full, please try again later..."
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 23:43   #14
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

Auran vet dessutom om att deras servrar har varit hårt belastade efter det att dom släppte TS2009 och dom håller på att jobba med att öka kapaciteten.
http://forums.auran.com/trainz/showthread.php?t=36578

Från att vi var ett hundratal användare runt om i värden då jag kom i kontakt med dom första gången så har det kommit till några nollor
Jag är själv optimist och tror att Spiffy blir klar snart.
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-01-29, 23:48   #15
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Jag får upp där det står "Unable to download, server appears to be full, please try again later..."
Är skylten gul är det ditt account eller brandvägg eller liknande som krånglar, är skylten röd är servern full. MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009