![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
![]() MSTS-2 kräver inte DX10 och kommer gå utmärkt att köra på XP. Dock om man är ute efter bästa upplevelsen, så är iof DX10 och Vista att föredra. MSTS-2 är inte riktigt "på gång snart"... Beror förståss på vad man menar med snart... med flera års utvecklingskalendertid, så är det ju snart i den meningen att det är mindre än ett år till release. Säger dom iallafall. vad som är sagt är att den kommer att släppas "holiday 2009", vilket syftar på thanksgiving nov - dec. I praktiken till jul 2009 alltså. Det är mycket tydligt uttalat från utvecklarna att MSTS-2 är inte bakåtkompatibelt på något sätt. Enda möjligheten att använda tidigare material är om man har tillgång till 3D-filen och kompilerar om den för MSTS-2. Vad man kan göra redan nu är att du kan skapa objekt till MSTS-2, då filformat är samma som till FSX. Det gäller dock inte rullande fordon, då det har kompletterande tågspecifika format, ej tillkännagett än. Dock kan man, så som vi gör redan nu, skapa högdetaljerade modeller och ta kompileringen av dessa till MSTS-2 när verktygen finns på plats. Polygon och textur-budgetar är uttalade redan. Script kan jag inte påminna mig om att det är uttalat något om än, men jag hoppas såklart också på minst samma funktionalitet gällande script som i Trainz. ![]() |
|
![]() |
![]() |