![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Datorer, datorer, datorer.
Vad som är innanför skalet, säger mig ingenting. Det får grabben hjälpa mig med och hans råd är att köpa helt nytt. För burken börjar närma sig 5 år nu. Så C-disken är lika gammal. Men D-disken är inköpt för 4-5 månader sedan. Så jag tycker, att prestandan på den, borde vara bättre än C-disken. Då den är några år nyare.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Du kan lugnt installera spel på D: Bengan.
Men viktigt att man gör det via dess installation och inte bara flyttar mappen eller så. Utan en riktig installation så vet inte Windows var mappen finns. Jag har 5 hårddiskar med en hiskelig massa partitioner i den här burken. Windows och de vanliga programmen på C:, spel på D:, musik på E:, film på F:, program som inte fick plats på C hamnade visst på G: och en himla massa skumma saker på H: osv. ![]() Sen när det gäller USB-minnen så använder jag dem också till backup men annars så är hårddiskar än så länge MYCKET snabbare så köra spel ifrån dem gör man nog mest i nödfall... Dock har ett snabbt USB-minne knappt någon accesstid alls så den kan hjälpa till att förbättra cacheningen i Vista, men riktigt internminne är alltid bättre...
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2009-01-19 klockan 21:08. |
![]() |
![]() |