Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-06-2009, 07:51 PM   #1
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Default Några bilder till från min Decemberbana....

Fortsätter bygget, har en fråga, någon som vet var man kan hämta pantograferna till Ra 846 o 847?
Attached Images
File Type: jpg jan06_08.jpg (140.1 KB, 365 views)
File Type: jpg jan06_12.jpg (123.4 KB, 365 views)
File Type: jpg jan06_11.jpg (123.0 KB, 363 views)
File Type: jpg jan06_07.jpg (110.9 KB, 366 views)
stina besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 01-06-2009, 08:01 PM   #2
Janne
STW-member
 
Join Date: Aug 2001
Location: Vagnhärad, Sweden.
Posts: 2,299
Send a message via Yahoo to Janne
Default

Snyggt. Du behöver inte skapa ett nytt ämne/ny tråd. Om det är samma bana du vill visa mer bilder från så skall/bör du lägga dem i ursprungstråden. Då får vi som läser och tittar en kontinuitet på samma ställe!
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-06-2009, 08:24 PM   #3
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Snygg bana
Gärna mer bilder
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 12:57 AM   #4
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
Default

Hej!
Trevliga bilder.
Ra-loken använder strömavtagare gjorda av STW. De finns med på någon av det två Svenska Tåg-skivorna. Vet dock inte vilken.

mvh .... Mats
__________________
MatsH besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 02:57 AM   #5
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Instämmer, mycket fint . Ra-loken finns här http://banbyggarna.se/trs06/lok2.html. MVH. Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 06:02 PM   #6
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Smile Ytterligare bilder från min Decemberbana..........

Quote:
Originally Posted by stina
Fortsätter bygget, har en fråga, någon som vet var man kan hämta pantograferna till Ra 846 o 847?
Ytterligare några bilder från min Decemberbana
Attached Images
File Type: jpg Hus1.jpg (185.2 KB, 316 views)
File Type: jpg Natt4.jpg (141.4 KB, 314 views)
File Type: jpg Natt8.jpg (238.0 KB, 313 views)
File Type: jpg Natt6.jpg (170.1 KB, 310 views)

Last edited by stina; 01-07-2009 at 06:26 PM. Reason: Nya bilder!!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 06:07 PM   #7
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Mycket trevlig bana
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 08:10 PM   #8
Victor S
Medlem
 
Join Date: Oct 2008
Location: Helsingborg
Posts: 147
Send a message via MSN to Victor S
Default

Ekan, du har fått en konkurent! Nä skämtar bara, snygga bilder.
Victor S besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 09:47 PM   #9
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Snygga bilder
Var hittade du lamporna och staketet?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 09:52 PM   #10
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Cool Lampor och staket!

Quote:
Originally Posted by Andreas
Snygga bilder
Var hittade du lamporna och staketet?
Har suttit o laddat ned helt enkelt, letat efter fences o lamps. Försökt att få tag i så många items som möjligt och kollat igenom det mesta för få sådant som ser svenskt ut. Har detta material på en annan dator, ska kolla upp detta!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 10:11 PM   #11
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Talking Lampor och staket!

Quote:
Originally Posted by stina
Har suttit o laddat ned helt enkelt, letat efter fences o lamps. Försökt att få tag i så många items som möjligt och kollat igenom det mesta för få sådant som ser svenskt ut. Har detta material på en annan dator, ska kolla upp detta!
Kollade upp detta, och resultatet kommer här!

Lampor: Victorian short lamp, Street Light 1.

Staket: Industrigallret är: Fence chain link 1942, de låga är: Fence Wood Panel, Fence Tall Wood, fence Corrugated 1942, Farmyard.

/Stina
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 10:17 PM   #12
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Okej, och på vilken hemsida hittade du dem?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-07-2009, 10:24 PM   #13
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Default

Quote:
Originally Posted by Andreas
Okej, och på vilken hemsida hittade du dem?
Jag har för mig att jag hittade dem på Auran TRS2004!?
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-08-2009, 06:27 AM   #14
Andreas
Medlem
 
Join Date: Jul 2008
Location: Sweden
Posts: 907
Send a message via MSN to Andreas Send a message via Skype™ to Andreas
Default

Quote:
Originally Posted by stina
Jag har för mig att jag hittade dem på Auran TRS2004!?
Okej då letar jag där tack (:
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 01-08-2009, 03:00 PM   #15
korvtiger
Medlem
 
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
Default

Vill minnas att alla av staket ingår i trs 2006.

Riktigt snygg bana!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 05:46 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009